Detectar noves oportunitats per a empreses i autònoms

Creacció activa un servei d'acompanyament per identificar les capacitats de les empreses així com les opcions per ampliar-les o generar nous productes

Representants de l'empresa Oh!FX, de Sant Martí de Centelles
Representants de l'empresa Oh!FX, de Sant Martí de Centelles | Creacció
Osona.com
29 de maig del 2020
Actualitzat el 05 de juny a les 10:16h

Creacció, l'Agència d'Emprenedoria, Innovació i Coneixement, ha potenciat, des de l'inici de l'impacte de la Covid-19, el servei d'acompanyament a empreses i emprenedors en la identificació de noves oportunitats i desenvolupament de productes i estratègies per accedir a nous mercats. L'acció s'inclou dins el pla de xoc per mitigar l'impacte de la pandèmia a les empreses.

En alguns casos, les empreses han perdut la seva font d'ingressos principals arran del tancament dels canals tradicionals, com els establiments comercials. En d'altres, vinculades a sectors molt afectats, les comandes han quedat greument afectades.

Des del servei d'innovació de Creacció, s'ajuda a detectar noves oportunitats identificant les capacitats de l'empresa, així com les opcions de col·laboració per ampliar-les i poder generar nous productes o serveis. En els casos que l'empresa requereix accedir a nous mercats, s'amplia la zona geogràfica d'actuació i la xarxa de contactes. També es localitzen nous canals d'accés als clients.

En una primera sessió, s'identifiquen les problemàtiques generals de l'empresa, les capacitats, els recursos disponibles i els mercats en els quals treballa habitualment. I en una segona sessió, es treballa un pla d'acció, del qual es fa un seguiment fins a tancar el procés d'assessorament.

Així doncs, el servei d'innovació de Creacció que durant tot l'any treballa accions com la sistematització de la innovació dins de l'empresa, formació en tècniques de creativitat, cultura innovadora, i intraprenedoria corporativa, centra ara els seus esforços en la detecció d'oportunitats per minimitzar l'impacte de la Covid-19.

El servei està atenent empreses de tota mena de sectors i dimensió. El fil conductor comú és la davallada de vendes i l'impacte en la facturació.

Alguns dels casos acompanyats, han desenvolupat línies específiques de productes o serveis que en el marc de la pandèmia estan més demandats, com les noves necessitats de seguretat, higiene, flexibilitat i digitalització. En altres casos, s'ha promogut la col·laboració entre empreses complementàries per accedir a nous mercats.


Per promoure la identificació de noves oportunitats, Creacció ha creat una llista de reproducció al seu canal de YouTube que recull diversos casos pràctics d'empreses de la comarca. L'objectiu és explicar, des de casos reals, les bones pràctiques que permeten l'adaptació de l'empresa al nou context, així com llançar un missatge d'optimisme en el sentit que la identificació de noves oportunitats pot garantir la viabilitat del projecte.

És el cas de La Selecta_Manlleu, una empresa que des de fa 32 anys distribueix productes d'alimentació al sector de l'hostaleria. Guillem Colomer explica al vídeo com havien perdut la pràctica totalitat de la facturació arran de l'impacte de la Covid-19 als seus clients. Van decidir canviar de canal, adreçar-se als particulars i començar a realitzar servei a domicili. També van incorporar la venda en línia.

L'empresa Oh!FX, de Sant Martí de Centelles, també va patir una aturada completa de l'activitat dels seus clients vinculada als esdeveniments amb grans concentracions de públic. Dissenyen i fabriquen maquinària per a efectes escènics.

El seu director comercial, Dani Ubinyana, explica al vídeo com davant l'aturada completa de l'entrada de comandes van decidir, a través del seu LAB de desenvolupament de nous productes, adaptar una pistola nebulitzadora que utilitzen per a odoritzar i humidificar parcs temàtics o grans espais, com a pistola per a desinfectar establiments i empreses, davant la desescalada progressiva del confinament.


També destaca el cas del Centre de Psicologia Vic. Hermínia València explica que a banda de reformular els canals d'atenció als pacients i treballar via telemàtica, han intensificat els seus serveis d'acompanyament centrats en l'angoixa, el dol, i el suport als infants i adolescents, entre d'altres.

Més informació a:

 Correu electrònic: 
innovacio@creaccio.cat
 Webwww.creaccio.cat