Més de 70 famílies de Vic reben material informàtic de donacions ciutadanes

L’alumnat ha pogut seguir així el tercer trimestre des de casa

Preparació del material informàtic
Preparació del material informàtic | Ajuntament de Vic
NacióDigital
18 de maig del 2020
Actualitzat a les 12:22h
Més de 70 famílies de Vic han rebut maquinari informàtic cedit de manera gratuïta per la ciutadania mitjançant donacions. Amb l’objectiu de garantir l’accés a l’escolarització en línia del tercer trimestre de tot l’alumnat de l’ensenyament obligatori i eliminar la bretxa digital, l’Ajuntament de Vic junt amb el Rotary Club, Pimec i Nous Empresaris i Emprenedors de Catalunya i la Fundació REIR han estat treballant en les últimes setmanes per proporcionar portàtils, tauletes o ordinadors i, també, amb Goufone i Parlem Telecom per poder facilitar targetes amb connexió a wifi a les famílies més vulnerables.

En total s’han recollit 58 aparells informàtics, s’han recuperat 33 aparells, REIR ha cedit 18 ordinadors, s’han comprat 60 mòdems, s’han rebut en forma de donació 70 targetes de dades, fins ara s’han signat 53 contractes amb famílies per connexions o equips, i es portaran a la deixalleria 25 equips que no es poden recuperar. 

Per acabar de cobrir les necessitats de 5è i 6è de Primària i d’ESO, aquesta setmana es van demanar 10 ordinadors més al Rotary Club i la Fundació REIR n’ha lliurat 18, dels quals 8 ja es van repartir dimarts. El passat divendres, a l’escola Guillem de Mont-rodon, es va fer el repartiment dels últims ordinadors.

La regidora d’Educació, Elisabet Franquesa, explica que “encara ens en faltaran més perquè la llista s’amplia dia a dia” i també s’hi ha incorporat l’escola Estel, que ha fet una petició de dues o tres màquines. La regidora agraeix la resposta dels veïns i veïnes de Vic: “És una mostra de solidaritat cap als infants i joves que a casa seva no disposen d’0rdinadors ni de connexió a internet per poder fer les activitats que proposa el professorat”.

Les persones que reben el material es comprometen a mantenir-lo en bon estat i a utilitzar-lo per finalitats educatives. Per això es proporciona un manual de compromís i de bon ús, com explica Franquesa, i es limita l’horari d’accés a internet. 


 

Arxivat a