Vic accelera la connectivitat dels carrils bici

L'Ajuntament vol afavorir el desplaçament sostenible i saludable amb l'enllaç dels barris del sud amb el centre històric, la zona de l'estació de bus, la zona esportiva i la universitat

Un ciclista circulant pel carril bici de la Rambla Hospital de Vic
Un ciclista circulant pel carril bici de la Rambla Hospital de Vic | Adrià Costa
Osona.com
13 de maig del 2020
Actualitzat a les 21:41h
L'Ajuntament de Vic ha accelerat l'ampliació i millora de la connectivitat dels carrils bici i augmentar la xarxa continua. La iniciativa s'emmarca en el projecte "Vic, ciutat 30" per pacificar el trànsit i potenciar la mobilitat sostenible i saludable. De fet, en el darrer ple es va aprovar una moció en aquest sentit.

Aquests dies s'estan i s'aniran fent actuacions per ampliar els carrils bici, adequar creuaments de carrers i senyalitzar en carrers residencials la prioritat de la bicicleta. Tal com explica l'Ajuntament en una nota, aquestes actuacions "ja estaven previstes i planificades, però s'acceleren arran de la necessitat de disposar d'espais més amples a la ciutat per poder mantenir les distàncies personals i de la voluntat de potenciar un altre tipus de mobilitat, no contaminant", explica Fabiana Palmero, regidora d'Urbanisme i Mobilitat.

Passos de creuament de bicicletes

Una de les actuacions més immediates que s'estan treballant és la creació de passos de creuament de bicicletes al costat dels passos de vianants a l'avinguda dels Països Catalans, entre el passeig de la Generalitat i la plaça Mialet, per separar l'espai destinat a vianants de les bicicletes i augmentar la seguretat dels desplaçaments.

També s'està adequant un pas ciclista al carrer Sentfores per unir l'avinguda dels Països Catalans amb el barri del Remei, així com s'està treballant per habilitar un carril bici a l'avinguda dels Països Catalans, entre la plaça Mialet i el parc Santa Anna.

Això permetrà millorar la xarxa i enllaçar el sud de la ciutat amb el centre: barri de l'Estadi, barri del Remei, centre històric, estació de bus i tren, zona esportiva, i UVic-UCC, augmentant la seguretat viària dels desplaçaments.

D'altra banda, també s'ha manera immediata, senyalitzat amb pintura, es completarà l'anella interna del carril bici que va del carrer Torras i Bages fins al carrer Verdaguer. D'aquesta manera també s'arribarà a l'estació de bus, on hi haurà un pas ciclable que permetrà accedir a la UVic-UCC.

Punts discontinus

Tot i que Vic té molts quilòmetres de carrils bici, així com zones pacificades on la bici pot conviure amb altres modes de transport. El problema, però, és que fins ara hi havia molts punts de discontinuïtat entre ells. Per salvar aquesta mancança, en alguns punts calen actuacions menors, com ara refer passos de vianants, i en altres és necessària una major infraestructura.

D'acord amb l'ordenança de mobilitat i seguretat viària de Vic, aprovada fa un any, en tots els carrers regulats com a residencials (senyalitzats amb el cartell S-28), la bicicleta pot circular en dos sentits de circulació, encara que el cotxe només tingui permès circular en un sentit. La senyalització es reforçarà als carrers residencials, com és el cas, per exemple, del senyal que hi ha a la confluència del carrer Arquebisbe Alemany amb el carrer Pare Gallissà.

En alguns dels carrers amb llambordes es farà una zona central més còmode per anar en bicicleta i es marcarà a terra el símbol de les bicicletes per recordar al cotxe que per allà hi poden passar bicicletes. Es començarà pel carrer Pla de Balenyà, entre el carrer de Gurb i el carrer Pare Coll, on també està previst eliminar les pilones que separen la calçada de les voreres, amb l'objectiu de deixar clar que és un carrer amb prioritat per als vianants i que aquests poden caminar per tota l'amplada del carrer. Si en aquest tram la prova pilot funciona, la mesura s'acabarà estenent a tota la via fins al carrer Pare Gallissà.



Arxivat a