Vic

​Vic inicia la transformació per limitar la velocitat a 30 km/h a gairebé tota la ciutat

L'Ajuntament creu que cal aprofitar la millora de la qualitat de l'aire a causa del coronavirus per avançar algunes mesures

per Redacció , 6 de maig de 2020 a les 15:26 |
Diversos vehicles a la rambla del Bisbat de Vic | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de maig de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament de Vic ha començat a reduir el límit de velocitat en alguns vials de la ciutat a 30 km/h. L'objectiu, ha explicat la regidora d'Urbanisme i Mobilitat, Fabiana Palmero, és que en el termini màxim d'un any la velocitat a tota la ciutat ja estigui restringida a 30. Les úniques excepcions seran els vials de sortida i entrada, com ara l'avinguda dels Països Catalans o l'Onze de Setembre, on es podrà circular a 50.

En paral·lel, el consistori ha decidit que avançarà algunes mesures previstes per a la tardor per potenciar l'ús de la bicicleta i donar prioritat al pas dels vianants.


Palmero ha reconegut que algunes de les actuacions que es duran a terme entre aquest mes de maig i al llarg de l'estiu, s'havien de perllongar al llarg del mandat. A causa de la crisi el coronavirus i els efectes que, per exemple, ha tingut en la millora de la qualitat de l'aire, el consistori ha optat per avançar-les. "Volem tenir una ciutat amable, sostenible i saludable", ha dit la regidora.

L'edil ha recordat que les darreres obres realitzades al municipi a les rambles de l'Hospital i Sant Domènec i al carrer Verdaguer, ja han servit per limitar la velocitat. Reduir-la a tota la ciutat i, de cop, suposava un autèntic maldecap pels veïns i una elevada inversió en senyalització. Per aquesta raó, ha dit, s'anirà fent progressivament. Confien en el fet que en un any, la velocitat a tota la ciutat estigui ja limitada.


La limitació de la velocitat, buscarà, alhora, afavorir l'ús de la bicicleta. En aquest senti Palmero ha explicat que es faran carrils bici a la rambla del Passeig i a la de les Davallades, un fet que permetrà "tancar una primera anella que envolta la ciutat vella". També es milloraran alguns enllaços com el del barri del Remei amb l'avinguda dels Països Catalans, i des de Santa Anna amb l'avinguda Rafael de Casanova. Les actuacions, ha aprofundit Palmero, seran de “baix cost” però la intenció és que siguin permanents.

Més espai pels vianants

En paral·lel, el consistori també ha optat per engegar, entre els mesos de maig i juny, accions destinades als vianants "i que puguin guanyar espais". Així, les rambles Montcada i del Bisbat passaran a ser d'ús exclusiu per vianants i només es permetrà passar el bus i els veïns que tinguin guals. L'objectiu és assolir "una extensió de l'illa de vianants de la ciutat vella".

L'ampliació de les voreres -entre elles a les escoles Sagrat Cor i Guillem de Mont-rodon- seran altres de les actuacions que durà a terme el consistori al llarg de l'estiu.

Menys aparcament

Palmero ha aprofitat la presentació de les mesures per millorar la mobilitat a la ciutat per anunciar que l'Ajuntament eliminarà algunes places d'aparcament en vials estrets. En aquest cas, la decisió serà temporal i en aquelles zones on hi ha comerços i on ara, amb motiu del desconfinament, és probable que els clients hagin de fer cua a la porta.

Pel que fa a la quantitat de places i carrers afectats i zones, ha dit que encara s'està estudiant.

 

Participació