Alfons Cornella: «Innovar és fer-se preguntes rellevants i posar en qüestió maneres de fer»

L'expert enceta un cicle que impulsen conjuntament Creacció, el Centre Tecnològic Beta de la UVic-UCC i el Consell Empresarial

Durant la primera matinal de la trilogia organitxada pel CEDO, Creacció i el CT Beta.
Durant la primera matinal de la trilogia organitxada pel CEDO, Creacció i el CT Beta. | Osona.com
Osona.com
09 de març del 2020
Actualitzat a les 18:07h
L'espai Vit de Vic va acollir el passat divendres 6 de març la jornada "innovació per a la sostenibilitat i competitivitat de l'empresa". L'esdeveniment va tenir com a convidat Alfons Cornella, expert en innovació i n'ha escrit una trentena de llibre. També ha assessorat grans empreses com La Caixa, Planeta, Iberdrola o Puig.

A la jornada, van assistir-hi una vuitantena de persones. Aquesta és la primera matinal d'una trilogia que continuarà el març. Està organitzat per Creacció, el Centre Tecnològic Beta de la UVic i el Consell Empresarial d'Osona (CEDO).

Tal com explica el CEDO en una nota, Cornella, innovar és "fer-se preguntes rellevants, posar en qüestió maneres de fer" i utilitzar-ho com a “mineria de problemes”. Ho va definir com "un motor de tres peces: tenir idees, considerades de valor per algú i que generin uns resultats sostenibles".

És important portar-la a terme de manera sistemàtica i amb metodologia, ja que "és 20% la idea i 80% execució". Va dedicar part de la sessió resoldre el dubte de per quin motiu cal innovar. Segons Cornella, la innovació pot servir per "retenir el talent, per posicionar i diferenciar-se i incrementar la productivitat i per generar més valor per al client amb els mateixos recursos". Pel que fa al resultat econòmic, no hi ha una "relació directa" però "sí que existeix certa correlació". 

Va augurar que en el futur hi haurà més innovació "en procés que en producte" a causa de la "saturació del mercat". A través de la intel·ligència artificial es podran crear "models de negoci", afirmava, i també va explicar com "la jerarquia a les empreses sovint impedeix la innovació".

A la introducció, el director general de la FUB i conseller delegat de Creacció, Joan Turró, va explicar que "l'impacte de la digitalització va a un ritme extraordinari i que caldrà gran capacitat d'anàlisi". El director del Centre Tecnològic Beta de la UVic-UCC, Sergio Ponsá, va dir que "posar a l'abast de les empreses eines i oportunitats contribuirà a fer créixer el territori". 

A la cloenda, la regidora de Promoció econòmica de l'Ajuntament de Vic Bet Piella i la presidenta del Consell Empresarial d'Osona, Lurdes Baulenas, es van congratular del fet que les administracions i les entitats públiques i privades uneixin esforços que fructifiquen en jornades com aquesta. Per Baulenas, la clau per ser competitius serà “ser àgils i deixar entrar la innovació a l'empresa”.