Salva Andreu: «A Andreu Toys som dels primers a oferir joguines ecològiques i sostenibles d'origen natural»

El CEO explica que l'empresa, importadora i creadora de joguines, factura més del 55% en mercats internacionals

Salva Andreu, CEO d'Andreu Toys
Salva Andreu, CEO d'Andreu Toys | Josep M. Montaner
Carles Fiter
29 de gener del 2020
Actualitzat a les 19:15h
Osona.com, en col·laboració amb el Consell Empresarial d'Osona (CEDO), entrevista Salva Andreu, CEO d'Andreu Toys, a la secció "Empresaris d'Osona". En aquest espai es vol conèixer les companyies de la comarca, les seves necessitats i els seus reptes, entre altres.


QÜESTIONARI ANDREU TOYS EDUCATIONAL TOYS & GAMES
Respon Salva Andreu

Breu història de l'empresa, seu i ubicació

Andreu Toys va ser fundada el 1973 per en Salvador Andreu Gracia. L'empresa comença la seva activitat com a importadora de joguines educatives a Barcelona. Després d'uns anys d'esforç i treball, per motius emocionals, logístics i de costos, el 1994 es decideix traslladar l'activitat a Tona, en una primera nau industrial de 460m2.

Quatre anys després, i degut al volum de negoci, l'empresa adquireix una altra nau de 800m2 a la mateixa població i el 2005, s'instal·la definitivament al polígon Avellanet de Sant Miquel de Balenyà, en una nau de 2.400m2. Actualment aquesta és la seu del magatzem logístic i de les oficines de l´empresa.

- Quina activitat desenvolupa Andreu Toys?

A part de l'activitat de distribució exclusiva de marques internacionals, el 1986 es decideix començar la producció de joguines de fusta amb la marca pròpia Andreu Toys. El disseny del producte i el seu packaging (embalatge) es fan a Catalunya, a la seu de l'empresa, i en el cas de la producció, per qüestions de competitivitat, es fa en països asiàtics. Amb una acurada selecció de les millors fustes, respecte a la matèria prima, així com un disseny funcional i alhora uns controls de qualitat exhaustius, s'aconsegueix un producte d'alta qualitat a un preu competitiu.

Des dels inicis de l'activitat, l'empresa té ben clara la política de vendes en respecte les distribucions i la marca pròpia. És a dir, escull els millors clients detallistes especialitzats en joguines educatives, els majoristes d'equipament escolar i actualment també els millors partners de venda online. Andreu Toys és una marca líder i un referent, en el sector especialitzat de la joguina i del joc educatiu per a escoles, llars d'infants i centres educatius.

El 2011 decidim començar la internacionalització de l'empresa. Per aquest motiu, i seguint una estratègia de creixement ferm i conseqüent, l'acció comercial realitzada a nivell internacional fa que, actualment, Andreu Toys estigui present en més de 30 països d'arreu del món. Avui dia, més del 55% de la facturació de l'empresa prové dels mercats internacionals.

Creiem fermament en la qualitat integral durant tot el procés de creació d'una joguina. Des de la seva conceptualització amb l'equip de pedagogs fins al seu ús i gaudiment per part dels nens. El nostre principal objectiu és oferir joguines i jocs didàctics de participació, que siguin segurs i que estimulin la capacitat de jugar i compartir amb altres nens i nenes així com també amb els adults, alhora que desenvolupen els aspectes socials, cognitius, sensorials i afectius, entre d'altres. Tots els nostres productes compleixen amb les estrictes normatives de seguretat EN71 de la CEE.

A Andreu Toys estem també compromesos amb la millora continuada de l'entorn, ajudant a mantenir un entorn més verd i sostenible, mitjançant la utilització racional dels recursos naturals que disposem. Apostem per un canvi de model basat en la reducció dels polímers sintètics convencionals, adaptant matèries primeres biodegradables i d'origen natural, la qual cosa és beneficiosa per al medi ambient i per a la salut, especialment dels nens.
 

Salva Andreu, CEO d'Andreu Toys Foto: Josep M. Montaner


En la fabricació de les joguines de fusta, fem servir l'arbre del cautxú, que és de gran qualitat, no succeeix la desforestació, ja que quan aquest deixa de produir làtex, es talla i es replanta de nou. El nou packaging i etiquetatge utilitzats en els productes de les marques Andreu-toys (gama joguines de fusta) i Crafts (gama de manualitats) són també 100% reciclables, reutilitzables i biodegradables.

Avui podem dir que som una de les primeres empreses a oferir joguines ecològiques i sostenibles d'origen natural. En el nostre catàleg, disposem dels anomenats BIO-plàstics d'origen vegetal. És a dir, joguines fabricades amb un 96%-100% de base biològica, que són produïdes principalment amb canya de sucre o blat. Per tant, apostem per un futur amb productes més bio-degradables, sostenibles i respectuosos amb el medi ambient.

- Aproximadament, quantes joguines fabriqueu anualment? Quina és la que té més èxit?:

El nostre catàleg actual disposa d'unes 825 referències, 290 de les quals 290 són de marca pròpia. Anualment fabriquem i distribuïm unes 202.000 joguines. Les joguines de fusta de la marca Andreu Toys, i més concretament la gama de productes Montessori, són les que tenen més èxit. També és cert que, els productes d'origen natural, els anomenats Eco-Bio, són els que més èxit han tingut exponencialment com a novetat, aquest passat 2019. En aquest segment, esperem un pas de gegant per al 2020.

- Quant ha facturat aquest 2019 i quant preveu facturar el 2020?

La facturació actual d'Andreu Toys és a tocar dels 3 milions d'euros. Cal tenir en compte que la natalitat decreix, aquí ho ha fet un 40% respecte fa 10 anys, així com en alguns mercats europeus. Tot i això i considerant l'existència de la globalització pel que fa a compres online, tenim l'objectiu de superar els 3,2 milions per al 2020.

Les noves incorporacions en les marques de distribució, així com l'innovador canvi d'imatge en el packaging de la marca Andreu Toys, la selecció de novetats afegides al catàleg i les accions comercials internacionals previstes per aquest any, de ben segur han d'ajudar a assolir l'objectiu marcat del +9%.

- Quants treballadors hi ha en plantilla?

Nou treballadors en plantilla i nou representants freelance en l'equip de vendes.

- Quin mercat té?

Més del 55% de la facturació de l'empresa prové dels mercats internacionals.

- Quines necessitats té l'empresa?

La formació constant, bàsicament en els àmbits de la logística, l'administració i en el nostre cas, i potser com a més important, l'aprenentatge i formació en idiomes i noves tecnologies.

- Què demaneu a la comarca?:

D'una banda, una millora en les vies de comunicació. Per exemple, si ens volem desplaçar a l'aeroport, tant nosaltres com les visites de clients o proveïdors, la línia ferroviària o servei de tren, és un exemple claríssim d'endarreriment. D'altra banda, una millora en els processos contaminants de les aigües; ajuts i assessorament a les empreses de la comarca per incloure mitjans energètics més sostenibles i menys costosos; i procurar un augment en la seguretat, en el cas de Mossos i/o policia local, així com en els seus equipaments.

- Quins futurs reptes té l'empresa?

Liderar la formació dins l'empresa; disposar d'una més extensa xarxa de clients internacionals; i continuar sent líders en l'oferta de joguines Eco-Bio.
Arxivat a