16
de desembre
del
2019
Actualitzat
a les
15:27h
Aprofitant l'obertura d'un nou supermercat de Bon Preu a l'antic cine Urgell de Barcelona, Mònica Terribas (El matí de Catalunya Ràdio) ha parlat amb Joan Font, propietari del grup Bon Preu, que dona feina a 8.000 persones i factura més de 1.300 milions d'euros anuals. Un fet força inusual en l’osonenc, poc amant de les entrevistes als mitjans de comunicació.
A la conversa, Font ha argumentat que "Catalunya no ha de ser un país low-cost, com alguns economistes brillants diuen". El seu model és sensiblement diferent: “Aquest país ha de tenir uns sous i uns salaris decents per poder tenir una vida digna. Per tant, fonamentar el teu negoci en l’explotació de persones, ja siguin immigrants o no, no és el que ens convé”. I això no ho farà Bon Preu, ha assegurat.
Font ha anat més enllà, i ha explicat que cada grup de distribució a Europa té les seves fortaleses i la seva manera de ser. Pel que fa al grup Bon Preu, el seu gran valor és que el consumidor pot “escollir” els productes, en una aposta per les marques i per la proximitat.
Font també ha parlat de com comprem els catalans i cap on van els hàbits de la venda d'alimentació. "Preparar la comanda i deixar-la preparada perquè el client passi a recollir-la té molt sentit", ha dit.
L’empresari va començar venent bacallà de petit. Ara, el seu grup té centenars de supermercats i benzineres. Un fet, aquest últim, que també el preocupa: "Estem molt atents als ciutadans i a les demandes dels ciutadans més enllà del vehicle elèctric". I és que, segons Font, han de “repensar” quins son els carburants que posen a disposició dels clients.