L'Oficina d'Atenció Ciutadana de Vic posa en marxa el sistema de cita prèvia

Un 75% dels tràmits de l'Ajuntament ja es poden realitzar en línia

Noemí Alonso i Núria Homs, a l'OAC de la plaça Major
Noemí Alonso i Núria Homs, a l'OAC de la plaça Major | Carles Fiter
04 de desembre del 2019
Actualitzat a les 16:49h
Les dues Oficines d'Atenció Ciutadana de Vic, ubicades a la plaça Major i al Remei, han posat en marxa el servei de cita prèvia per fer tràmits. Aquest matí, la regidora de Serveis generals, Núria Homs, acompanyada per la responsable de l'Oficina d'Atenció Ciutadana i Estadística, Noemí Alonso, ha presentat la posada en marxa d'aquest servei.

Homs ha remarcat que "l'OAC és la porta d'entrada dels ciutadans a l'Ajuntament" i per tant un dels serveis més importants. En aquest sentit, ha explicat que és un pas més "per una administració propera, moderna i oberta" i suposa una millora important per facilitat la vida als ciutadans. Ara poden demanar hora anticipadament per ser atesos i escollir el dia que millor vagi.

Homs ha apuntat que el nou servei forma part del desplegament de l'administració electrònica i es fomenta "la comunicació bidireccional amb la ciutadania". D'altra banda, "l'atenció presencial no la desestimem en absolut", ha afegit, destacant que ambdós serveis "són combinables". De fet, des de fa un any, que l'OAC obre les portes a les tardes per oferir un servei més ampli.

El temps d'espera, de mitjana, a l'OAC de la plaça Major és de 10 minuts i 18 segons, i a l'OAC del Remei 6 minuts i 34 segons. La regidora de Serveis generals ha exposat que la implementació del nou sistema permetrà evitar l'espera i agilitzar la gestió de tràmits.

"La idea és reduir temps d'espera que perjudica la gent que treballa o només té aquell moment per fer el tràmit", ha dit Noemí Alonso.
 

L'OAC de la plaça Major Foto: Carles Fiter


Cita prèvia dels tràmits més habituals

La responsable de l'OAC ha explicat que es pot demanar la cita prèvia dels tràmits que són més freqüents com el padró, l'accés a la illa de vianants, el distintiu de la zona verda o les targetes de bus. "La idea és que a la llarga es pugui demanar per qualsevol cosa", ha apuntat.

A més, tal com ha explicat Alonso, el nou sistema permet fer una traçabilitat de l'atenció ja que es pot valorar el servei d'atenció ofert un cop s'ha finalitzat.

Tràmits més habituals

- Padró: alta, baixa, canvi de domicili, emissió de certificats i volants
- Via pública: Acreditacions per l'Illa de Vianants, distintius d'aparcament a la zona verda, accés als punts de recàrrega municipals per a vehicles elèctrics, ocupació temporal de la via pública, targeta d'aparcament de vehicles per a persones amb mobilitat reduïda o targetes socials de transport urbà.
- Multes: Al·legacions o recursos i identificacions de la persona responsable d'una infracció.
- Obres: Llicències i comunicacions d'obres i sol·licituds de certificats urbanístics
- Recollida de notificacions
- Sol·licitud d'ajuts, subvencions o bonificacions fiscals
- Sol·licitud del certificat digital (IdCat)
- Altres tràmits i informacions

El ciutadà que hagi sol·licitat una cita prèvia podrà validar el tiquet entre cinc minuts abans i cinc minuts després de l'hora.


Un 75% dels tràmits de l'Ajuntament de Vic en línia

"Un 75% dels tràmits de l'Ajuntament de Vic ja es poden fer en línia", ha dit la regidora, remarcant que la tendència per part de la ciutadania també va a l'alça. En aquest sentit, Alonso ha afegit que l'any passat es van demanar 380 certificats d'any i en el que portem d'any (fins a novembre), ja se n'han demanat uns 600.
Arxivat a