​Empresaris d'Osona: JCM Technologies

Joan Capdevila: «JCM Technologies pretén liderar l'electrònica aplicada a les portes automàtiques»

El gerent explica que l'objectiu de l'empresa per al 2026 és assolir els 100 milions de facturació

per Carles Fiter , 27 de novembre de 2019 a les 10:45 |
Joan Capdevila, gerent de JCM Technologies | Josep M. Montaner
Osona.com, en col·laboració amb el Consell Empresarial d'Osona (CEDO), entrevista Joan Capdevila, gerent de JCM Technologies a la secció "Empresaris d'Osona". En aquest espai es vol conèixer les companyies de la comarca, les seves necessitats i els seus reptes, entre altres.


QÜESTIONARI JCM TECHNOLOGIES
Respon Joan Capdevila


Breu història de l'empresa

Després de treballar cinc anys d'electricista de manteniment en una important empresa de Torelló, em vaig independitzar com autònom el gener del 1977. Als baixos de casa els pares, a Sant Pere de Torelló, feia tot tipus de feines, des de muntar quadres de maniobra per maquinària, fins a posar bombes per extracció d'aigua als pous per una empresa de Manlleu.

El 1980, casualment, un conegut, que havia tingut un accident laboral i li havia quedat una cama més curta que l'altre, em va demanar si li podia fer un comandament a distància per facilitar-li l'entrada al garatge. A partir d'aquesta demanda vaig anar desenvolupant, no amb poques dificultats, els comandaments, primer per a ell, més endavant per algun familiar i amics.

El 1983 ja érem 5 persones treballant i hi havia un client que ens donava molta feina. Aleshores pel maig ens vam traslladar al carrer Morgades de Vic, on hem estat fins l'abril (dia de Sant Jordi) d'aquest 2019.

En les noves instal·lacions, podem oferir a la gent de l'empresa, així com els proveïdors i clients, un espai més confortable per desenvolupar el nostre projecte JCM 2026, en el qual pretenem liderar l'electrònica aplicada a les portes automàtiques en l'àmbit mundial.

- Quina és la seu i ubicació de la companyia, i de quantes naus disposa?

- Recentment ens hem instal·lat al polígon Sot dels Pradals, integrant totes les activitats del grup en un sol edifici de quatre plantes de 4.200 m2.

- Quina activitat desenvolupa?

- L'activitat de JCM consisteix en el disseny, desenvolupament i fabricació d'electrònica aplicada a les portes automàtiques per a edificis (unifamiliars i plurifamiliars), indústries i comerços. L'empresa subministra tres línies de producte: Quadres de maniobra (per al control de la porta), elements de seguretat (per protegir les persones) i dispositius de control d'accés (per obrir portes amb diferents tecnologies: radiofreqüència, RFID, biometria, apps per mòbil, etc). Som una empresa tecnològica amb innovació constant.

- Aproximadament, quants comandaments a distància veneu anualment?

- Venem uns 530.000 comandaments a distància a l'any.

- Quant preveu facturar aquest 2019?

- 18 milions d'euros.

- Quants treballadors hi ha en plantilla?

- Entre la seu social a Vic i les filials de França i Alemanya, som entre 80 i 85 treballadors.

- Quin mercat té?

- Estem implantats amb seu social a Espanya, França i Alemanya, i també tenim una presència important a tot Europa, els EUA, Canadà i Llatinoamèrica. I amb clients a la majoria de la resta de països. El nostre percentatge d'exportació és d'un 60%.

- Quines necessitats té l'empresa?

- Necessitem bons enginyers de telecomunicacions, electrònica, mecatrònica, informàtica per R&D [recerca i desenvolupament], així com bons professionals en cada una de les àrees de l'empresa. També requerim un bon nivell d'idiomes, sobretot anglès, però també francès, alemany, italià.

- Què demaneu a la comarca?

- Pel que fa a comunicacions, i en general, més vols a l'aeroport de Girona; i en concret a la comarca, que es potenciïn els estudis d'electrònica, IOT, noves tecnologies... perfils que hem d'anar a buscar a BCN moltes vegades. També demanem que es facin col·loquis amb ponents avantguardistes en diverses àrees.

- Quins futurs reptes té l'empresa?

- Tenim el projecte JCM 2026, que es divideix en dos objectius principals: completar la xarxa comercial de filials i distribuïdors a tots els països amb potencial i, el segon, assolir la facturació de 100 milions el 2026.

 

Participació