Aquesta informació es va publicar originalment el 26 de setembre de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els membres dels CDR
detinguts des de dilluns han arribat a l'Audiència Nacional en un autobús de la Guàrdia Civil cap a les 7 del matí, segons fonts policials. Els set arrestats, acusats de terrorisme,
entre els quals hi ha l'osonenc Txevi Buigas, passaran a declarar davant del jutge al llarg d'aquest dijous.
Se'ls va detenir dilluns en el marc d'un operatiu ordenat pel titular del jutjat d'instrucció 6 de l'Audiència Nacional, Manuel García Castellón, i en el qual els agents de la Benemèrita van trobar material i substàncies considerades "precursores" de la confecció d'explosius.
El ministeri públic considera que formaven un "grup terrorista d'índole secessionista català" i creu que planejaven atemptar entre l'1-O i la sentència. Els set independentistes han passat les últimes tres nits a la comandància de la Guàrdia Civil de Tres Cantos, a Madrid, a l'espera de passar a disposició judicial.
Osona.com estrena butlletí setmanal
Vols rebre els apunts imprescindibles de la setmana a Osona?
Subscriu-te aquí gratuïtament