16
d'agost
del
2019
Actualitzat
a les
12:54h
Hores complicades a l'Open Arms. Des d'aquest dijous a la matinada l'Open Arms es troba fondejat a mig kilòmetre de l'illa de Lampedusa esperant que se li assigni un port per desembarcar 134 migrants, alguns dels quals porten dues setmanes a bord.
Un tribunal italià va aixecar aquest dimecres la prohibició d'entrar en aigües territorials italianes emparant-se en el dret internacional marítim, per tal de "permetre socórrer les persones a bord". El tribunal administratiu regional de Lazio argumentava que en aquest cas es produïa una "situació de gravetat i urgència" i que hi havia risc d'un naufragi en cas que l'embarcació seguís al mar. D'aquesta manera, quedava en suspens la prohibició imposada pel govern de Matteo Salvini.
El tema està al punt de mira informatiu internacional i ha generat un intens debat. Un tonenc, Pau Pérez, ho està seguint de primera mà, embarcat al vaixell.
En Pau va entrar a treballar a Open Arms el 12 de setembre de l'any passat. Estava a l'oficina, en tasques de comunicació. El passat 23 de juliol, però, li va arribar l'oportunitat de pujar al vaixell, segons explica El 9 Nou, en una expedició que farà història, ja que podria provocar jurisprudència.
En Pau, que és enginyer, descriu al rotatiu que està vivint una experiència "molt humana". El tonen considera "inoperant" i una "vergonya" la inoperància de la Unió Europea.
Un tribunal italià va aixecar aquest dimecres la prohibició d'entrar en aigües territorials italianes emparant-se en el dret internacional marítim, per tal de "permetre socórrer les persones a bord". El tribunal administratiu regional de Lazio argumentava que en aquest cas es produïa una "situació de gravetat i urgència" i que hi havia risc d'un naufragi en cas que l'embarcació seguís al mar. D'aquesta manera, quedava en suspens la prohibició imposada pel govern de Matteo Salvini.
El tema està al punt de mira informatiu internacional i ha generat un intens debat. Un tonenc, Pau Pérez, ho està seguint de primera mà, embarcat al vaixell.
El temporal ha llegado al @openarms_fund y esta tarde será aún peor. Cansancio y desesperanza en las 147 personas que quedan a bordo. Trece días esperando un puerto seguro. @rtve@24h_tve@telediario_tvepic.twitter.com/YT3j0stqlQ
— Yolanda Álvarez (@yalvareztv) August 14, 2019
Día 9. #OpenArms
— Open Arms (@openarms_fund) August 10, 2019
160 personas necesitan un puerto seguro YA.
Personas, vidas humanas, abandonadas en medio del mar sin explicación alguna.
Es una demostración en toda regla de la falta de humanidad absoluta de sus gobiernos.
Europa, das vergüenza.#antespresosquecomplicespic.twitter.com/CIicEBlTR2
En Pau va entrar a treballar a Open Arms el 12 de setembre de l'any passat. Estava a l'oficina, en tasques de comunicació. El passat 23 de juliol, però, li va arribar l'oportunitat de pujar al vaixell, segons explica El 9 Nou, en una expedició que farà història, ja que podria provocar jurisprudència.
En Pau, que és enginyer, descriu al rotatiu que està vivint una experiència "molt humana". El tonen considera "inoperant" i una "vergonya" la inoperància de la Unió Europea.
L'Open Arms, dirigint-se a Lampedusa. Foto: Open Arms