Motor

El 51è Ral·li Osona recupera el tram d'Espinelves i la Trona de baixada

La prova, que es disputarà el proper dissabte, torna al format d'un dia de competició

per Redacció, 26 de juny de 2019 a les 10:45 |
Albert Orriols durant el Ral·li Osona de l'any passat. | Josep M. Montaner
El Ral·li Osona torna a les carreteres osonenques, després d'un any d'aniversari carregat d'emocions. La prova, referent del calendari català, arriba ja a la seva 51a edició amb algunes novetats importants. El ral·li de l'Escuderia Osona se celebrarà el 29 i 30 de juny i comptarà amb cinc trams cronometrats, amb 10 passades, entre les quals s'hi inclouen les de la Súper Especial al Circuit d'Osona. En total, tindrà 336,45 quilòmetres, dels quals 74,86 seran cronometrats.

Després de tres anys amb dos dies de competició, que han aportat un plus de competitivitat i espectacularitat a la prova, i pels quals han fet falta una gran quantitat de recursos econòmics i humans, el Ral·li Osona torna ara al seu format inicial d'un dia de competició.


En relació a l'any passat, manté dos dels seus trams més emblemàtics: la Vola i la Collada del Vilar. Per altra banda, recupera el tram Sant Julià-Espinelves, que feia molts anys que no es disputava, i la Trona de baixada, que permetrà gaudir d'aquest històric recorregut des d'una altra perspectiva i que donarà més igualtat en els temps dels pilots.

La festa del motor osonenca s'organitzarà en dos bucles: el matí amb la Tronavall i la Vola, i la tarda-nit amb la Collada del Vilar i Sant Julià-Espinelves. Cada un dels bucles finalitzarà amb una passada al Circuit d'Osona.

Enguany, es recupera la Súper Especial al final de la segona secció i la fi del ral·li, que en alguns anys ha servit fins i tot per decidir-lo. L'espectacle, amb una pista de gairebé un quilòmetre, està més que garantit.

La cursa presenta un altre al·licient, que permetrà gaudir del ral·li de ben a prop. El parc d'assistència, tal com ja es va fer l'any passat, s'instal·larà a Roda de Ter, població amb una gran tradició en el món del motor, on s'ubicarà entre els carrers Torrent i Salvador Espriu.


La sortida del ral·li es farà a les 12 del migdia al Circuit d'Osona, que esdevindrà així el lloc de referència de la prova. L'arribada (23:45 h) i la cerimònia del podi (24:00 h) es faran a les mateixes instal·lacions.

Les verificacions tècniques i administratives dels vehicles tindran lloc a partir de les 7 del matí, també al Circuit d'Osona.

El Ral·li Osona puntuarà per a diversos campionats i trofeus: el Campionat de Catalunya de Ral·lis, la Copa de Catalunya de Regularitat, el Volant RACC, el Trofeu de Catalunya de Ral·lis Esprint, el Challenge Michelin i la Copa Pirelli.

Els vehicles inscrits al Trofeu de Catalunya de Ral·lis Esprint només faran una part del recorregut, el migdia-tarda: la Tronavall i la Vola, amb dues passades en cada un d'ells, i una última al Circuit d'Osona.

Tots contra Orriols

L'espectacle del 51è Ral·li Osona està més que garantit, amb una participació de luxe (93 equips). La flor i nata de l'automobilisme català no s'ha volgut perdre la cita a la comarca. La llista inclou els primers classificats del campionat absolut, així com el d'asfalt, a més d'alguns grans equips que hi participen de manera esporàdica i que també aspiren a la victòria.

El Ral·li Osona puntua per al Campionat de Catalunya de Ral·lis, amb un coeficient molt elevat. El resultat pot ser decisiu de cara a la classificació final. A les travesses per pujar al més amunt del podi, alguns noms propis.

El gran favorit de la prova és sens dubte Albert Orriols (Escuderia Osona), que en aquests moments lidera el campionat català absolut i d'asfalt, i que l'any passat ja es va imposar en el Ral·li Osona després d'un frec a frec impressionant amb Josep M. Membrado.

En aquesta ocasió ho farà pilotant un Ford Fiesta RS WRC que acaba d'adquirir i que, de moment, li està donant un gran rendiment. El seu historial al Ral·li Osona és impressionant: tres victòries i nou podis en les últimes 11 edicions.

Però no ho tindrà fàcil. Al Ral·li Osona també hi participaran Joan Segú (Moto Club Sabadell) i Aleix Vila (Biela Club Manresa), que ja van acompanyar l'osonenc al podi del ral·li Ciutat de Valls, la primera prova de la temporada.

Sense oblidar altres pilots capdavanters, com Josep Anton Domènech (Escuderia Gironella). Ni tampoc Ramon Cornet (Biela Club Manresa), bon coneixedor del terreny i que no renuncia a donar la campanada.

 

Participació