Els botiguers de Vic proposen una campanya en què l’art es combina amb el producte més exclusiu

Una setantena de comerços participen d’una iniciativa que convertirà la capital osonenca en un museu a l’aire lliure

Algunes de les obres que es podran veure durant la iniciativa Vic Edició Limitada
Algunes de les obres que es podran veure durant la iniciativa Vic Edició Limitada | ACN
Redacció
21 de maig del 2019
Actualitzat a les 8:52h
Vic Edició Limitada és l’última campanya de Vic Comerç per seguir dinamitzant el comerç a la ciutat. El president de l’entitat, Antoni Brachs, ha explicat que cada botiga ha escollit un producte -per la seva notorietat o exclusivitat- i s’ha convertit en quadre fet a partir de tècniques digitals personalitzades. Durant quinze dies, els quadres s’exposaran als aparadors com si es tractés d’obres que es poden contemplar en un museu. Brachs ha destacat que d’aquesta manera Vic es convertirà en un museu a l’aire lliure “amb productes únics per a botigues singulars”. Paral·lelament, els comerços també proposen experiències lligades al producte que es vol posar en valor. Per exemple, una carnisseria de la ciutat organitza tastos de l’embotit que ha elaborat per a l’ocasió. La campanya es posarà en marxa a partir d’aquest dijous.

Vic Comerç ha demanat als associats que han volgut participar en la nova campanya de l’entitat que escollissin un dels productes o serveis que ofereixen, ja fos perquè és exclusiu o perquè és notori per alguna raó. Amb la tria feta, el taller d’il·lustració científica ICRA ART de Vic ha convertit les peces o serveis en art i ha elaborat una sèrie de quadres que s’exposaran als aparadors i que s’acompanyaran del producte triat. 

El president de l’entitat, Toni Brachs, ha destacat que l’objectiu és dotar les botigues d’un contingut diferent que porti a incentivar les vendes . “No és una campanya basada en el preu, perquè això ja ho fem al dia a dia”, ha destacat Brachs. “Volem que a partir d’ara tirem endavant més campanyes d’experiència i amb valor afegit com aquesta i menys de les que el que marca és el preu”, ha afegit. 

Cada botiguer ha adaptat la proposta com més li ha convingut. Alguns han decidit crear un espai específic a l’interior de la botiga per exposar el producte, d’altres han organitzat demostracions, tastets o també una exposició, entre d’altres propostes. Com a exemple, Brachs ha explicat que una llibreria decorarà la botiga amb la temàtica del llibre que ha escollit com a peça única, una botiga de moda farà un repàs fotogràfic de com han evolucionat els patrons dels seus pantalons al llarg de la història, una tenda d’electrònica farà una demostració amb videojocs amb realitat virtual o una cafetera presentarà una nova línia de gelats vegans.

Les artistes dels quadres, Agnès i Aina Amblàs, han explicat que amb les obres volien “sorprendre” i fer que els potencials compradors se sentin atrets pels quadres elaborats a partir de la tecnologia. “Els esbossos de les obres s’han deixat al descobert sota la pintura i amb uns traços sols a llapis”, ha explicat Aina Amblàs. A través de la tècnica de l’aquarel·la les artistes han anat creant una setantena de composicions “originals i boniques”. A més, un marc daurat i abarrocat li dona el toc de luxe que estaven buscant, han explicat. 

A partir de dijous, als locals s’hi podrà trobar la proposta d’itinerari a seguir amb la ruta dels aparadors i les botigues que participen de la iniciativa artística. Un cop acabada la campanya comercial les artistes han explicat que els agradaria fer una exposició amb les obres. 
Arxivat a