15
de maig
del
2019
Actualitzat
el
16
de maig
a les
10:11h
Els ecologistes no creuen que aquesta solució sigui la bona, i proposen la reducció de la cabana porcina. En els darrers anys, també s'ha detectat un augment de l'ozó troposfèric, un contaminant atmosfèric que arriba de l'àrea metropolitana i es converteix en aquest gas en quedar tancat a la plana de Vic. No s'ha arribat a superar el llindar d'alerta, però sí el d'informació.
Quant a mobilitat, les infraestructures per carretera (C-17) i tren (R3) són de molt mala qualitat. Tant l'arranjament de les zones més perilloses de la C-17 com el desdoblament de la R-3 en alguns punts són reivindicacions històriques. A més, cal destacar que la C-17 registra una taxa de sinistralitat força alta. Un dels avantatges de la comarca és que per accedir a Barcelona, només ha de travessar el peatge de Mollet, que té un cost d'1,66 €, molt per sota del que recau en d'altres comarques.
El creixement s'alenteix
Finalment, pel que fa a promoció econòmica, Osona és de les comarques amb un PIB per càpita més alt. Tot i això, aquest darrer any ha baixat el creixement, que és una mostra de la debilitat del model productiu osonenc, que ha caducat. Té una gran dependència a la creació d'autònoms vinculats a les falses cooperatives del sector agroindustrial, que està anant a la baixa.
A més, hi ha força precarietat laboral en tots els sectors i hi ha uns salaris baixos. Per això, molt del talent se'n va a l'àrea metropolitana. D'altra banda, hi ha un baix nivell formatiu i un alt abandonament escolar. No hi ha gaire atur, i es concentra en sectors cronificats com dones majors de 55 anys i estrangers.
Per tornar a la notícia principal, amb tots els enllaços a les 42 comarques i les 10 problemàtiques, pots clicar aquí.
Les problemàtiques que marquen la campanya electoral a cada comarca