La Xarxa de l'Escola de Música de Vic fa 10 anys amb el repte de seguir creixent i incorporar nous municipis

La directora destaca el treball cooperatiu i la determinació per oferir una educació musical “de qualitat i proximitat”

Representants polítics i de la xarxa EMVic, aquest divendres.
Representants polítics i de la xarxa EMVic, aquest divendres. | Twitter @AlcaldessaVic
Redacció
01 d'abril del 2019
La Xarxa de l’Escola de Música de Vic (EMVIC) fa 10 anys i ho va celebrar aquest divendres amb un concert a l’Atlàntida. La Xarxa EMVIC és un projecte educatiu d’abast supramunicipal, liderat per Vic, i integrat per diferents municipis d’Osona i La Selva. La directora, Dolça Albert, ha defensat a l’ACN el model de gestió educativa perquè fomenta el treball cooperatiu amb l’objectiu d’oferir un servei d’educació musical “de qualitat i proximitat”. “Volem arribar al màxim nombre d’alumnes, però a la vegada aprofundir en els coneixement musical i que no sigui una simple extraescolar”. Ara, el repte és seguir creixent i incorporar nous municipis o projectes musicals. El concert d’aquest vespre va comptar amb un centenar d’alumnes de 1r i 2n d’elemental que van oferir la cantata El follet valent.

La Xarxa EMVIC està integrada per les aules de música dels municipis de Calldetenes, Folgueroles, Sant Julià de Vilatorta, Viladrau, Sant Hilari Sacalm, Tona, Arbúcies i Vic. La xarxa engloba un àmbit territorial de 70.000 habitants i compta amb 1.500 alumnes i gairebé 90 professors. 

La xarxa funciona pel criteri d’optimització de recursos humans i logístics sota un mateix projecte educatiu d’equitat on s’ofereixen, entre d’altres, classes de cant coral, llenguatge, instrument, cor o banda. La directora, Dolça Albert, ha explicat que “la idea és que un alumne rebi classes de clarinet a Vic a l’aula 3, i un altre alumne faci el mateix a Arbúcies amb la guitarra”. “No hi ha diferència i es dona la mateixa oportunitat a l’alumne que estudia a Vic que a aquell que viu fora. Segons ha explicat, la flexibilitat que permet el model facilita l’estudi de la música amb assignatures que “es poden fer al costat de casa”. 

Un dels reptes a millorar i del qual Albert ha dit que ja té el compromís dels alcaldes que integren la xarxa és igualar el temps de les classes. Si bé algunes lliçons d’instrument a Vic duren mitja hora, en d’altres poblacions l’estona que s’hi pot dedicar són 20 minuts. 

Albert també ha destacat que un dels punts a potenciar és l’associació Alumni. La directora ha explicat que són conscients del potencial musical que tenen els alumnes de l’escola i, de fet, molts dels grups que ara conreen èxits no només en música moderna, sinó també en música clàssica, han estat alumnes del centre. Per la directora, indiscutiblement, el component de qualitat dels intèrprets és determinant, però llavors també ha destacat “la part més de caliu social que s’ha creat entre els alumnes”. L’objectiu és potenciar aquesta relació quan ja han deixat l’escola. 
Arxivat a