15
de març
del
2019
Una quarantena d'escoles Vedruna d'arreu de Catalunya es troben aquest dissabte al CaixaForum. La trobada Chromecamp consisteix a intercanviar experiències pedagògiques amb la tecnologia com a mitjà i que han portat a terme els alumnes dels centres.
En el cas de l'Escorial Vic, un dels projectes que s'hi presenta és "L'àlbum de cromos de la ciutat de Vic". Tal com explica la mestra Maria Molas, a través del joc d'un àlbum de cromos tradicional els alumnes de 3r de primària coneixen la ciutat. Els infants han de buscar la informació en els Chromebooks, amb l'ajuda de la família i l'observació. D'aquesta manera coneixen edificis, persones i racons de Vic. La proposta de l'àlbum sorgeix el 2016, quan Vic va ser escollida com a capital de la cultura catalana (VICCC).
"Els alumnes responen preguntes setmanalment durant un trimestre, envien les respostes a través d'un formulari Google que rebem les mestres", explica Molas. D'aquesta manera, obtenen els cromos i van completant, de mica en mica, l'àlbum. "A cada pregunta hi va associat un cromo", especifica la mestra. A més, acostumen a fer recerca de la informació en parelles o grups de 3, ja que es tracta d'un "projecte cooperatiu".
Els alumnes, convertits en professors
En Marc i la Guida són els encarregats d'exposar aquest projecte a la Chromecamp. "Hem fet un vídeo per presentar el projecte com si fóssim els del telenotícies", expliquen els alumnes de l'Escorial, que s'han preparat la presentació des de fa unes setmanes.
Precisament, aquesta és la primera jornada on s'inverteixen els rols. "Els ponents són els nens i partint de la seva experiència fan l'explicació del projecte", explica la mestra, remarcant que és una "font d'informació" perquè es comparteixen projectes i vivències amb tot el professorat. A més dels mestres de les escoles Vedruna, la jornada està oberta a tot el professorat.
En el cas de l'Escorial Vic, un dels projectes que s'hi presenta és "L'àlbum de cromos de la ciutat de Vic". Tal com explica la mestra Maria Molas, a través del joc d'un àlbum de cromos tradicional els alumnes de 3r de primària coneixen la ciutat. Els infants han de buscar la informació en els Chromebooks, amb l'ajuda de la família i l'observació. D'aquesta manera coneixen edificis, persones i racons de Vic. La proposta de l'àlbum sorgeix el 2016, quan Vic va ser escollida com a capital de la cultura catalana (VICCC).
"Els alumnes responen preguntes setmanalment durant un trimestre, envien les respostes a través d'un formulari Google que rebem les mestres", explica Molas. D'aquesta manera, obtenen els cromos i van completant, de mica en mica, l'àlbum. "A cada pregunta hi va associat un cromo", especifica la mestra. A més, acostumen a fer recerca de la informació en parelles o grups de 3, ja que es tracta d'un "projecte cooperatiu".
Els alumnes, convertits en professors
En Marc i la Guida són els encarregats d'exposar aquest projecte a la Chromecamp. "Hem fet un vídeo per presentar el projecte com si fóssim els del telenotícies", expliquen els alumnes de l'Escorial, que s'han preparat la presentació des de fa unes setmanes.
Precisament, aquesta és la primera jornada on s'inverteixen els rols. "Els ponents són els nens i partint de la seva experiència fan l'explicació del projecte", explica la mestra, remarcant que és una "font d'informació" perquè es comparteixen projectes i vivències amb tot el professorat. A més dels mestres de les escoles Vedruna, la jornada està oberta a tot el professorat.
En Marc i la Guida presentaran el projecte a la Chromecamp al CaixaForum. Foto: Josep M. Montaner