07
de març
del
2019
"Manlleu històricament tenia un problema amb els accessos, que són titularitat de la Diputació de Barcelona", explicava l'alcalde Àlex Garrido la setmana passada en una roda de premsa. Per això, Ajuntament i Diputació van traçar un pla per millorar els accessos i marcar unes prioritats per millorar l'accessibilitat a la capital del ter. "La primera que teníem era el pont de Can Molas", deia Garrido, una obra acabada el passat setembre.
En aquest sentit, el diputat d'Infraestructures i Mobilitat de la Diputació, Jordi Fàbrega remarcava que "més de 37.000 vehicles entren i surten diàriament per Manlleu", mentre que la mitjana de vehicles de la demarcació de Barcelona és de 2.300. "La densitat de trànsit és molt elevada", afegia. En aquest sentit, remarcava que "Manlleu requeria i requereix actuacions que millorin la seguretat viària".
Per això, Fàbrega va presentar dos dels projectes que formen part de la millora dels accessos a la capital del Ter: la carretera de la Gleva i de la carretera B-522, que va de Vic a l'Esquirol, passant per Manlleu. Precisament, aquestes vies estan catalogades amb les que tenen un índex de sinistralitat més alta.
D'una banda, informaven de la fase de redacció del projecte de la carretera de la Gleva (BV-4698), al costat de la mateixa via. Les obres tindran un cost aproximat d'1,1 milions i consisteixen a ampliar la plataforma en algun tram (dels 5-6 metres actuals a 8), millorar l'asfalt i la reordenació d'accessos. Es preveu que es comenci executar el 2021. Fàbrega apuntava que, durant les obres, es tindran en compte els accessos a les vuit masies i els plataners que hi ha a la via.
D'altra banda, es vol millorar la seguretat de la BV-522, la via que connecta Vic, Gurb, creua Manlleu i arriba fins a Sant Martí Sescorts. El projecte contempla la intervenció en 13 quilòmetres on es renovarà el ferm i té com a finalitat moderar el trànsit per protegir vianants i ciclistes. La reforma està prevista que comenci el maig d'aquest 2019, duri 5 mesos, i té un cost de 482.548 euros.
"Amb aquest conjunt d'actuacions, hem donat resposta a gran part de les necessitats de la gent de manlleu a nivell comunicatiu" deia Fàbrega, remarcant que "invertim en funció de les necessitats del territori no de nombre d'habitants, i Manlleu tenia un dèficit en els 4 accessos".
En aquest sentit, el diputat d'Infraestructures i Mobilitat de la Diputació, Jordi Fàbrega remarcava que "més de 37.000 vehicles entren i surten diàriament per Manlleu", mentre que la mitjana de vehicles de la demarcació de Barcelona és de 2.300. "La densitat de trànsit és molt elevada", afegia. En aquest sentit, remarcava que "Manlleu requeria i requereix actuacions que millorin la seguretat viària".
Per això, Fàbrega va presentar dos dels projectes que formen part de la millora dels accessos a la capital del Ter: la carretera de la Gleva i de la carretera B-522, que va de Vic a l'Esquirol, passant per Manlleu. Precisament, aquestes vies estan catalogades amb les que tenen un índex de sinistralitat més alta.
D'una banda, informaven de la fase de redacció del projecte de la carretera de la Gleva (BV-4698), al costat de la mateixa via. Les obres tindran un cost aproximat d'1,1 milions i consisteixen a ampliar la plataforma en algun tram (dels 5-6 metres actuals a 8), millorar l'asfalt i la reordenació d'accessos. Es preveu que es comenci executar el 2021. Fàbrega apuntava que, durant les obres, es tindran en compte els accessos a les vuit masies i els plataners que hi ha a la via.
D'altra banda, es vol millorar la seguretat de la BV-522, la via que connecta Vic, Gurb, creua Manlleu i arriba fins a Sant Martí Sescorts. El projecte contempla la intervenció en 13 quilòmetres on es renovarà el ferm i té com a finalitat moderar el trànsit per protegir vianants i ciclistes. La reforma està prevista que comenci el maig d'aquest 2019, duri 5 mesos, i té un cost de 482.548 euros.
"Amb aquest conjunt d'actuacions, hem donat resposta a gran part de les necessitats de la gent de manlleu a nivell comunicatiu" deia Fàbrega, remarcant que "invertim en funció de les necessitats del territori no de nombre d'habitants, i Manlleu tenia un dèficit en els 4 accessos".
Resum de les obres
Condicionament de la carretera BV-5224 (de la Miranda)
Obra adjudicada
Termini: 6 mesos
Import adjudicació: 834.900 euros
Inici immediat
Millora de la seguretat viària de la B-522
Via que connecta Vic, Gurb, Manlleu i l'Esquirol
Obra adjudicada
Import adjudicació: 482.548 euros
Inici: maig 2019
Millora de la carretera de la Gleva (BV-4608)
Projecte en estudi
Import previst: 1,1 milions d'euros
Ampliació del pont de Can Molas
Obra executada
Import adjudicat: 1,189 milions
Inversió total: 3,6 milions d'euros
Condicionament de la carretera BV-5224 (de la Miranda)
Obra adjudicada
Termini: 6 mesos
Import adjudicació: 834.900 euros
Inici immediat
Millora de la seguretat viària de la B-522
Via que connecta Vic, Gurb, Manlleu i l'Esquirol
Obra adjudicada
Import adjudicació: 482.548 euros
Inici: maig 2019
Millora de la carretera de la Gleva (BV-4608)
Projecte en estudi
Import previst: 1,1 milions d'euros
Ampliació del pont de Can Molas
Obra executada
Import adjudicat: 1,189 milions
Inversió total: 3,6 milions d'euros
El pont de Can Molas, reobert Foto: Adrià Costa