09
de març
del
2019
L'Oficina Jove d'Osona ha engegat aquest març el programa Referents d'Ocupació, un projecte que acompanya els joves d’entre 16 i 29 anys en la transició de l’àmbit educatiu al món professional. El servei els ajuda a identificar oportunitats al mercat laboral, possibles ocupacions, anàlisi de competències personals, eines per buscar feina, orientació en itineraris formatius o preparació d’entrevistes de feina i currículums, entre altres.
El servei està pensat per aquells joves que no tenen ganes de continuar cursant ESO o bé que han començat una formació posterior i se senten desmotivats per acabar-la. Aquests es poden adreçar al servei directament o bé es derivaran els professionals als centres educatius.
D'altra banda, pel que fa als joves d’entre 20 i 29 anys, el programa pren sentit en situacions en què els joves han finalitzat l’educació posterior a l’ESO i no tenen clar quin itinerari formatiu seguir, volen incorporar-se al món laboral, o fer un canvi professional.
El programa, emmarcat en la Garantia Juvenil del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, compta amb dos tècnics que donen suport als joves a través del treball en xarxa i transversal amb els diferents agents de la comarca que treballen per aquest col·lectiu.
El servei està pensat per aquells joves que no tenen ganes de continuar cursant ESO o bé que han començat una formació posterior i se senten desmotivats per acabar-la. Aquests es poden adreçar al servei directament o bé es derivaran els professionals als centres educatius.
D'altra banda, pel que fa als joves d’entre 20 i 29 anys, el programa pren sentit en situacions en què els joves han finalitzat l’educació posterior a l’ESO i no tenen clar quin itinerari formatiu seguir, volen incorporar-se al món laboral, o fer un canvi professional.
El programa, emmarcat en la Garantia Juvenil del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, compta amb dos tècnics que donen suport als joves a través del treball en xarxa i transversal amb els diferents agents de la comarca que treballen per aquest col·lectiu.