UVic-UCC

L'Institut La Plana de Vic guanya la lliga de debat de la UVic

L'equip representarà la universitat a la final que es farà a la Universitat Abat Oliba durant primera setmana d'abril

per Redacció , 19 de gener de 2019 a les 14:30 |
L'equip que s'ha imposat a la Lliga de Debats de Secundària i Batxillerat d'enguany. | UVic-UCC
Aquesta informació es va publicar originalment el 19 de gener de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'’equip de l’Institut La Plana de Vic ha guanyat la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat que impulsa la Xarxa Vives d’Universitats i representarà la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) a la final que tindrà lloc del 3 al 5 d’abril a la Universitat Abat Oliba.

Durant dos dies, 10 equips de centres de secundària i batxillerat d’Osona, el Bages, el Maresme i el Vallès Oriental, han debatut sobre el tema “Calen les fronteres entre els països?”.


Aquest matí han tingut lloc les dues semifinals que han disputat d’una banda l’Institut el Til.ler de les Franqueses i un equip de l’Institut del Voltreganès, i de l’altra l’Institut La Plana de Vic i l’Institut Llavaneres de Sant Andreu de Llavaneres. El jurat ha estat format pels professors de la UVic, Albert Armisen, Julita Oliveras i Xavier Ginesta.

A la final, l’equip de l’Institut La Plana format per Brais Acevedo, Yusra El Fakiri, Andrea Crisan, Harmanpreet Kaur, Anass Arrahi i la tutora Mònica Herrera, s’ha imposat a l’equip del Til.ler. En aquesta ocasió el jurat estava format pel professor d’Economia Josep Burgaya, la coordinadora de Polítiques Corporatives, Meritxell Borràs, i la vicerectora d’Ordenació Acadèmica, Cristina Vaqué.


L’objectiu de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat, i on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

 

Participació