​Empresaris d'Osona: Promic Group

Joan Casany: «Promic té set fàbriques de transformació ubicades al sud-oest d'Europa»

El director de l'empresa remarca que les comunicacions ferroviàries són imprescindibles per tal que les empreses no quedin aïllades

per Carles Fiter, 16 de gener de 2019 a les 10:41 |
Joan Casany de Promic Group, a les Masies de Voltregà | Josep M. Montaner
Osona.com, en col·laboració amb el Consell Empresarial d'Osona (CEDO), entrevista el director general de Promic Group Joan Casany en la secció "Empresaris d'Osona". Aquesta vol conèixer les companyies de la comarca, les seves necessitats i els seus reptes, entre altres.


QÜESTIONARI PROMIC
Respon Joan Casany, director general


- Breu història de l'empresa

L'empresa va ser fundada per Manel Sitjà i Marius Casany l'any 1958 a Sant Hipòlit de Voltregà. Inicialment es recuperaven subproductes d'escorxadors per destinar-los a l'alimentació animal. El 1984 vam desenvolupar la recuperació de subproductes de panificació, com galetes, brioixeria industrial, etc. El 2006 vam desenvolupar la valorització de subproductes líquids d'origen làctic, sucs, i altres begudes nutritives.


- Quina és la seu i ubicació de la companyia, i de quantes naus disposa?

- La seu de Promic Group és a les Masies de Voltregà i des d'aquí es gestiona l'estratègia, la gestió comercial, la gestió administrativa i també hi ha el centre de control de qualitat. Estem ubicats a tot el sud-oest europeu amb set fàbriques de transformació al centre d'Espanya, Portugal i a França. Disposem també de dotze centres de recollida i transferència per optimitzar la logística.

- Quina activitat desenvolupa Promic?

- La nostra activitat es basa a recuperar i donar valor als subproductes alimentaris que no són aptes per al consum humà per diversos motius i que encara tenen valor per a l'alimentació animal. Aquests productes són recuperats sanitàriament, traslladats a les plantes de transformació i valorització on són sotmesos a processos industrials que garanteixen la seva òptima qualitat per ser usats en alimentació animal (com pinsos). Aquesta activitat contribueix a reduir el malbaratament alimentari, redueix el volum de residus generats i millora la gestió ambiental de la nostra societat.

- Quina quantitat d'excedents i subproductes es recullen anualment?

- El 2018 hem gestionat un total de 220.000 Tm de subproductes.

- Quant ha facturat aquest 2018 i quant preveu facturar el 2019?

- La facturació de Promic Group se situa al voltant de 35 milions d'euros.

- Quants treballadors hi ha en plantilla?

- El total de la plantilla és de 75 persones, 45 de les quals treballem a les Masies de Voltregà

- Quin mercat té?

- El nostre mercat abasta sobretot el sud-oest d'Europa, encara que també treballem amb països del centre europeu.

- Quines necessitats té l'empresa?

- A la comarca és difícil trobar personal tècnic qualificat com mecànics o electricistes especialistes. Estem en el sector agroindustrial amb una feina molt específica i també costa trobar tècnics superiors especialitzats en el ram. La gent no hi té atractiu. Estem entre dues potes: medi ambient i ramaderia. I actualment la ramaderia no té bona fama.

- Què demaneu a la comarca?

- La comarca té un dèficit clar d'infraestructures sobretot de telecomunicacions i logístiques, la reivindicació d'un centre de transport intermodal per la Catalunya central és del tot necessària si no volem que la comarca quedi aïllada de les noves línies de comunicació ferroviàries. Estem regularment ubicats a prop dels grans centres industrials, però no hi som del tot. Per bé que tenim l'Eix Transversal, unes comunicacions ferroviàries bones són imprescindibles. Pel que fa a telecomunicacions, hi ha molts problemes de cobertura mòbil.

- Quins futurs reptes té l'empresa?

- El nostre sector està amenaçat pels continus canvis de legislació i de criteris d'aplicació, és un sector relativament nou. La legislació canviant i moltes vegades no s'adapta a la realitat, cosa que provoca que en segons quins casos les autoritats actuïn precipitadament. Internament el nostre gran repte és ser cada vegada més competitius i poder gestionar més tipus de subproductes, això requereix tant de coneixement alimentari com de la tecnologia industrial necessària.

 

Participació