El guitarrista flamenc Paul Bosauder eclipsa Centelles

L'eclèctic i intercultural artista actua amb èxit a les Vesprades de Tardor

L'actuació d'aquest dissabte a Centelles.
L'actuació d'aquest dissabte a Centelles. | Toni Carrasco
Toni Carrasco
30 d'octubre del 2018
Actualitzat a les 19:12h
El Centre Parroquial de Centelles, malauradament no es va omplir dissabte passat, per escoltar i veure un dels millors quadres de flamenc actual a la setena edició del cicle Vesprades de tardor. El guitarrista i compositor d'origen libanès i neozelandès, Paul Bosauder, format sota el mestratge de Rafael Cañizares va oferir un concert de repertori ampli amb composicions pròpies i també del flamenc més tradicional. 

Va presentar el seu treball de fi de carrera de l'ESMUC, Terra i Mar, amb el que va obtenir matrícula d'honor. Un treball amb cançons pròpies de pura essència flamenca i amb "duende" com La niña del velero o Cada uno su camino. Un Paul Bosauder, amb una posada en escena impecable, bona qualitat del so i potent maduresa en la seva composició i interpretació. Una obra elegant, expressiva i fidel a l'arrel del flamenc.

A Centelles, dins les Vesprades, va actuar acompanyat de José Manuel Álvarez al "baile", Thais Hernández al "cante", Pablo Gómez Molina a la percussió i Juanma Gómez Pons a la flauta travessera.

I diumenge les Vesprades van cloure, al Casal, amb la magnífica obra de creació pròpia Consagració a càrrec de la Néstor Giménez Orchestra. Un total de 24 músics en rigorós directe i que han arribat a Centelles havent obtingut el primer premi de composició del International Silesian Jazz Festival i el premi a millor compositor de l'any 2015 de l'Associació de Músics de Jazz i Música Moderna de Catalunya.

Consagració (Rite) és un tribut a l'obra d'Igor Stravinsky, La Consagració de la Primavera. L'obra va ser un encàrrec de l'Auditori de Barcelona, en el qual la música moderna i la música clàssica es donen la mà en un enorme projecte d'orquestra de jazz imprevisible i sorprenent.

Arxivat a