Drets

Les unitats mòbils d'informació al Consumidor visiten Osona

Entre el 13 i el 26 de setembre donaran resposta a consultes i reclamacions a Balenyà, Centelles, Collsuspina, l'Esquirol, Folgueroles, Sant Julià de Vilatorta, Tona i Torelló

per Redacció , 4 de setembre de 2018 a les 08:14 |
Una Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor de la Diputació. | Diputació de Barcelona.
Aquesta informació es va publicar originalment el 4 de setembre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen visitant les poblacions on no hi ha un servei municipal de consum. Gràcies a les UMIC, els ciutadans de la demarcació poden conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores.

Durant aquest mes de setembre, els habitants de 62 municipis podran presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament, entre els quals s'hi compten diverses poblacions de la comarca d'Osona: l'Esquirol (13/09, 10:30 h), Sant Julià de Vilatorta (13/09, 12:00 h), Folgueroles (19/09, 10:30 h), Torelló (19/09, 11:00 h), Collsuspina (20/09, 10:30 h), Tona (21/09, 10:30 h), Balenyà (26/09, 09:30 h) i Centelles (26/09, 11:o0 h).


Les UMIC formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament, de manera presencial, els ciutadans, i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei.

El servei que ofereixen les UMIC està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets.


A més a més, les UMIC també faciliten material informatiu i donen consells sobre com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, que són les consultes més habituals, juntament amb les relacionades amb les clàusules abusives en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.

Podeu consultar el llistat dels municipis i les dates de visita de les UMIC clicant aquí.

 

Osona.com estrena butlletí setmanal
Vols rebre els apunts imprescindibles de la setmana a Osona?

Subscriu-te aquí gratuïtament

 

Participació