Mobilitat

L'itinerari de vianants de Vic a Manlleu, en 10 claus

Osona.com repassa el que ha de ser una de les obres més importants del 2019

per Carles Fiter, 31 d'agost de 2018 a les 09:27 |
La via tindrà una longitud de 6,8 Km i les obres començaran la tardor del 2019 a Vic | Josep M. Montaner
Aquesta informació es va publicar originalment el 31 d'agost de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Vic, Gurb i Manlleu han d'estar connectats per un itinerari de vianants i bicicletes d'aquí 5 anys. Osona.com repassa el que ha de ser una de les obres més importants dels propers anys.

1. Via Ausetània. L'itinerari de vianants i bicicletes rep el nom de "Via Ausetània" perquè és el més important d'Osona. Així ho destacava el diputat d'Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, durant la seva presentació.


2. Tres poblacions; 66.000 beneficiaris. La via connectarà tres poblacions: Vic, Gurb i Manlleu. Per tant, se'n podran beneficiar 66.000 persones.

3. 6,8 km. L'inici de la via serà a la rotonda amb la C-153 a Vic i finalitzarà al nucli de Manlleu. Resseguirà la B-522, que es coneix com la carretera de Manlleu. No es passarà per la C-25 per la seva perillositat. Per tant, es desviarà l'itinerari per camins veïnals.

4. Inversió de 2,8 milions... El cost de les obres ascendeix a 2.760.000 euros. El 66% del cost l'assumeix la Diputació de Barcelona i la resta d'ajuntaments un 34%. Vic i Manlleu un 14% i Gurb, un 5%.

5. ... en tres fases. La primera fase és la que va de Vic fins a la zona de la Cabra (1,2 km amb un cost de 477.000 euros), la segona fase és de Manlleu fins a Granollers de la Plana (1,6 km amb un cost de 772.300 euros); i el tercer tram és el que queda entre les dues grans ciutats (4 km amb un cost d'1.510.600 euros).


6. El carril. L'amplada del carril serà d'uns tres metres, depenent de la zona. A més, com que alguns trams coincideixen amb camins veïnals hi haurà limitació de velocitat de 30 km/h. El terra serà de formigó amb colors terrosos del territori i protegit per biones de fusta.

7. La il·luminació. A l'itinerari no hi haurà fanals, sinó balises. Els trams més urbans sí que aniran il·luminats com les entrades de les tres poblacions o els nuclis disseminats.

8. Salut i medi ambient. Durant la presentació, Fàbrega esmentava que la via té "una transversalitat absoluta d'objectius", ja que es fomenta la salut, el medi ambient, la cohesió social, etc. Hi haurà petites zones de descans per als vianants i ciclistes.

9. Inici d'obres. Es preveu que la primera fase d'obres comenci la tardor de 2019. Els treballs han de començar per Vic.

10. Una realitat. El maig del 2023 està previst que la Via Ausetània sigui una realitat.
 

Jordi Fàbrega i els alcaldes durant la roda de premsa de presentació Foto: Josep M. Montaner

 

Participació