La Targeta Urbana de Vic supera els 25.000 clients

Tot i tenir menys de 5 anys de vida, 1 de cada 4 vigatans ja la té

Santi Santano, de Folgueroles, és la clienta número 25.000 que es va fer a la botiga Vidal Home.
Santi Santano, de Folgueroles, és la clienta número 25.000 que es va fer a la botiga Vidal Home. | Carles Fiter
Gerard Castañé
15 de juliol del 2018
Actualitzat a les 21:39h
La Targeta Urbana de Vic ha superat els 25.000 usuaris quatre anys i mig més tard del seu naixement. Es tracta d'una eina creada per Vic Comerç que enregistra les dades comercials dels compradors que tenen la targeta a canvi d'ofertes, vals regals i descomptes. Precisament, aquest dimecres, la clienta número 25.000 va rebre una targeta regal de fins a 100 euros a gastar en els 185 establiments adherits a Vic comerç. El lliurement es va fer en una roda de premsa que va tenir lloc a la Sala Mecenes de la Casa Convalescència.

Durant l'acte, Toni Brachs, president de Vic Comerç, va fer un balanç dels més de 4 anys de la Targeta Urbana. Es va mostrar satisfet amb els resultats del projecte i va remarcar que ara com ara "la Targeta Urbana està creixent en facturació i vendes" i que "un de cada quatre vigatans ja la tenen". "Si quan vam començar la iniciativa m'haguessin dit que arribaríem als 25.000 clients, no m'ho creuria" va confessar el president de l'entitat.

Els joves, encara un problema

Això sí, Brachs es va mostrar preocupat per la continuïtat del creixement de la targeta: "Tenim un problema, ja que els joves d'entre 19 i 25 anys són els que tindran un nivell adquisitiu gran en el futur i ara mateix només suposen un 1% dels consumidors de la Targeta Urbana", va admetre Toni Brachs.

Tot i això, la directora general de Comerç de la Generalitat, Muntsa Vilalta va destacar "l'èxit del projecte". Va apuntar que "Vic és una referència en la capacitat d'unir esforços, de treballar amb el món digital i d'integrar les noves eines de l'activitat comercial". La directora general de Comerç va reivindicar que "és necessari veure al comerç com a un projecte integrat a la ciutat" i que, en aquest sentit, la Targeta Urbana "és un projecte de present i de futur".

Per la seva banda el delegat de Comerç de la Diputació, Isaac Albert, sostenia que la iniciativa "és una història d'èxit del petit comerç" i que "Vic és una de les ciutats que més compradors atreu dels voltants del territori". Així, argumentava Albert, "les dades amb les quals es mou la Targeta Urbana de Vic són difícilment comparables a les d'altres municipis".

L'alcaldessa Anna Erra destacava que era una "història d'èxit", ja que Ajuntament i Vic Comerç havien "anat junts amb l'objectiu de multiplicar". "Vic s'ha convertit en una botiga unida per aquesta targeta", concloïa.

La Targeta, en dades

Un dels resultats del projecte que més ha sorprès ha estat el pes de l'alimentació en les compres registrades per les targetes, un 32% de les vendes totals. Així, Toni Brachs va explicar que des de Vic Comerç es creia que "en els productes quotidians com l'alimentació, la gent no utilitzaria els serveis de la Targeta Urbana de Vic". "Ens vam equivocar", va admetre Brachs.

L'estudi també conclou que el perfil d'usuari d'aquesta eina és una dona de 46 a 55 anys, casada, que treballa, amb fills, de Vic i que fa una compra mitjana de 35 euros.

 

Duran la presentació dels resultats a la sala Mecenes. Foto: Carles Fiter

Arxivat a