Manlleu ampliarà la carretera de la Miranda

Les obres, que aniran a càrrec de la Diputació de Barcelona, es preveu que comencin a la primavera del 2019 i acabin en sis mesos

Àlex Garrido i Jordi Fàbrega durant la presentació del projcte que ha de durar sis mesos
Àlex Garrido i Jordi Fàbrega durant la presentació del projcte que ha de durar sis mesos | Diputació de Barcelona
Redacció
13 de juliol del 2018
La Diputació de Barcelona ampliarà la BV-5224 d'accés a Manlleu des de la C-37 i Torelló. Coneguda com a carretera de la Miranda, s’ampliarà fins a disposar d’una plataforma de nou metres d’amplada, amb dos carrils de tres metres i vorals d’un metre i cunetes, el que permetrà una major seguretat en la circulació. Aquest dimecres va presentar el projecte el diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, acompanyat de l’alcalde de Manlleu, Àlex Garrido, al costat de la mateixa carretera.

El projecte de millora de la carretera BV-5224 han estat dissenyades per millorar la seva seguretat, de forma que al llarg de tot el tram disposi de visibilitat i amb un traçat en planta i alçat per permetre una velocitat de projecte de 70 km/h.

Una carretera d’alt risc de sinistralitat

Precisament Fàbrega ressaltava la importància d’aquest projecte, ja que es tracta d’una carretera “considerada d’alt risc de sinsistralitat per EuroRpai, i que suporta una intensitat de 7.617 vehicles diaris, el 9% dels quals son vehicles pesants, el que suposa quatre vegades més que una carretera convencional de les seves característiques”.

Actualment el projecte es troba en procés de licitació, amb un pressupost d’1,09 milions d’euros i té un termini d’execució de sis mesos. Segons Fàbrega, es preveu que “les obres s’iniciïn la primavera de 2019 i estiguin acabades a finals del mateix any”.

Actualment, a quest tram de carretera, que té una longitud d’1,6 km des de la rotonda de sortida de Manlleu fins a l’enllaç amb la C-37, té un ferm de sis metres d’amplada, sense vorada i amb dues corbes d’un radi de més de 60º, el que suposa un major risc d’accidentabilitat.
 

Mapa de les obres Foto: Diputació de Barcelona

Arxivat a