Renfe: abusos

Carta d'una lectora que critica l’actitud d’un revisor per la pèrdua d’un tiquet

Redacció
05 de juny del 2018
Actualitzat a les 11:32h
Un comboi a l'estació de Torelló.
Un comboi a l'estació de Torelló. | Adrià Costa
CARTES AL DIRECTOR
Roser Iborra, Torelló

Renfe: abusos

Dia 3 de juny de 2018. Viatjo de Torelló a Ripoll durant el matí. Adquireixo bitllet d'anada i tornada amb descompte de targeta daurada. El preu és de 4,10, si no recordo malament.

A la tornada, quan el revisor em demana el bitllet, m'adono que l'he perdut. Em diu que he d'abonar el viatge amb un nou bitllet, i li dic que d'acord. Demano descompte de targeta daurada, em diu que no al tren. Mostro el meu acord una altra vegada. Però la meva sorpresa és quan em demana 9,50 euros pel bitllet. Li dic que no és la quantitat correcta.

Em respon que "En taquilla es más barato, claro. Pero yo le hago esta oferta y no le pongo la multa".

Li dic que no accepto cap oferta i que no pagaré cap quantitat arbitrària. Només el preu real del bitllet, amb descompte o no.

Em posa una multa de 100 euros. Referència 251.851-6. Línia R3 Tren 28742, trajecte de Ripoll a Torelló amb sortida a les 16.59.

Espero que anul·lin aquesta multa per les circumstàncies exposades. Espero també que aquest revisor no faci més "ofertes" que de fet suposen un abús d'autoritat.