Equips d'atenció primària d'Osona organitzen caminades per celebrar el Dia Mundial de l'Activitat Física

Es faran activitats a Vic, Torelló, Prats de Lluçanès i Roda de Ter

per Redacció , 4 d'abril de 2018 a les 16:32 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 4 d'abril de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest proper divendres és el Dia Mundial de l'Activitat Física i, per aquest motiu, els equips d'atenció primària d'Osona, de l'Institut Català de la Salut a la Catalunya Central, han organitzat diverses activitats per promoure l'exercici entre la ciutadania.

Donen el tret de sortida Vic i Torelló aquest dijous, 5 d'abril. A la capital d'Osona, es farà una caminada oberta a tothom per la zona universitària a les 15.30 h, organitzada juntament amb la UVic i hi col·labora l'Ajuntament de Vic. A Torelló, també es farà una caminada popular a Torelló, de 5 quilòmetres, el mateix dijous. La sortida serà al CAP Torelló, a les 9.15 h. En finalitzar, hi haurà un aperitiu saludable al pavelló.


D'altra banda, a Prats de Lluçanès, el divendres 6 d'abril, es farà una caminada i un esmorzar saludable. Se sortirà a les 9 h del CAP Prats de Lluçanès. La caminada serà d'una hora i està pensada per a tothom. A l'arribada hi haurà un esmorzar saludable i una xerrada sobre la importància de l'activitat física. A Roda de Ter, es farà una caminada popular també el divendres. La sortida serà a les 9.15 h davant del CAP i l'itinerari és de dificultat mitjana i té una durada d'entre 1,5 hores i 2 hores, amb un refrigeri saludable per a tots els assistents.

La reducció de l'activitat física contribueix a l'aparició de malalties cròniques: malalties cardiovasculars, càncer de còlon, càncer de mama, obesitat i diabetis, entre d'altres. La pràctica d'activitat física millora l'agilitat; ajuda a prevenir el sobrepès i l'obesitat; té un efecte antidepressiu i relaxant; augmenta l'esperança i la qualitat de vida, i ajuda a tenir un bon estat d'ànim, dormir bé, fer bones digestions, mantenir un hàbit intestinal regular, evitar els dolors musculars i articulars, tolerar millor el fred i la calor, millorar l'activitat sexual i a deixar el tabac, l'alcohol i les drogues.

 

Osona.com estrena butlletí setmanal
Vols rebre els apunts imprescindibles de la setmana a Osona?

Subscriu-te aquí gratuïtament

 

Participació