A Olot, paga per un i gaudeix per dos!

La sisena edició de l'Olotx2 es farà el cap de setmana del 23 al 25 de febrer, amb promocions en estades, àpats i activitats

Redacció
22 de febrer del 2018
Actualitzat el 23 de febrer a les 16:05h
Desenes de comerços participaran a la campanya de l'Olotx2 d'enguany
Desenes de comerços participaran a la campanya de l'Olotx2 d'enguany | Martí Albesa
Després de l’èxit de les cinc primeres edicions, l’Ajuntament d’Olot en col·laboració amb Turisme Garrotxa, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa i l’Associació de Comerciants d’Olot ha preparat la sisena edició de l’Olotx2 per tal de promoure el territori com a destí turístic tot l’any. Per fer les reserves per a la campanya de descomptes en estades, àpats i activitats cal anar al web www.olotx2.cat.

Les activitats de l'Olotx2 comencen aquest divendres, 23 de febrer, amb l’espectacle de Pep Plaza (20.30h al Teatre Principal), continuarà el dissabte 24 amb l’actuació de Carlos Gramaje (Dagoll Dagom) amb Al sud del Paral·lel, un concert teatral que repassa les cançons més conegudes dels musicals de Dagoll Dagom (19 h a la plaça Major)  i s’allargarà fins al diumenge 25 amb el concert gratuït Viatjazz a Nova Orleans de la companyia Roger Canals (11.30h a la plaça Major).

Durant tres dies, s'ofereixen estades i reserves per a àpats que permetran gaudir dues persones al preu d’una. Visites guiades, entrada gratuïta als museus, passejades en burro i en poni i rutes en bicicleta, en cavall i carruatges o el comerç obert el diumenge al matí són algunes de les propostes de l’Olotx2, que també comptarà amb una oferta musical pels carrers de la ciutat el dissabte 24 de febrer a la tarda.
 
El 6è Olotx2 manté el format dels últims anys. Comença divendres amb una activitat com a inici d’un cap de setmana per viure amb intensitat Olot i la Garrotxa. Les ofertes en estades i àpats del primer any s’han anat ampliant a cada edició amb nous establiments i més activitats a la ciutat d’Olot i a la resta de municipis de la comarca. Les propostes que s’ofereixen estan pensades exclusivament per a Olotx2 per donar singularitat a cada convocatòria i aconseguir atraure nous visitants i fidelitzar les persones que, any rere any, hi participen. De fet, des de principis d’any l’Oficina de Turisme d’Olot rep trucades de gent interessant-se per les dates de l’Olotx2 i l’inici del període de reserves.
 
La campanya de l’Olotx2 manté l’essència de les darreres edicions per atraure visitants a la Garrotxa amb una proposta que valoritza l’oferta turística i comercial. L’objectiu és convertir la ciutat i la comarca durant aquell cap de setmana en un aparador d’activitats turístiques i gastronòmiques que es poden fer al llarg de tot l'any.
 

El regidor Estanis Vayreda, al mig a la foto, junt amb diversos representants de les associacions de comerç olotines a la plaça de Catalunya. Foto: @olotuit.


El regidor de Promoció Econòmica d’Olot, Estanis Vayreda, destaca “la bona resposta que any rere any rep aquesta iniciativa a la que aquest 2018 participen uns 185 establiments”. Vayreda també afegeix que “aquestes últimes setmanes més de 2.000 persones, 400 només aquest cap de setmana s’han interessat per l’Olotx2, posant-se en contacte amb nosaltres per demanar-nos quan serà i quan s’obren reserves”.

La presentació de la 6a edició de l’Olotx2 va tenir lloc fa uns dies a la plaça Catalunya i va comptar amb l’assistència del president de l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, Gerard Xifra, del coordinador de la programació musical d’Olot, Jordi Serrat, a més de representants de Rialles i l’Associació de Comerciants d’Olot.
 
A l’edició anterior l’impacte econòmic de l’Olotx2 va ser de 455.895 euros, tenint en compte les dades recollides per part dels allotjaments, restaurants i activitats participants, a part dels sondejos realitzats a comerços i altres establiments de serveis que es van fer a la ciutat. Aquesta dada significa que per cada 1 euro invertit des del sector públic a la campanya es van retornar 14,25 euros als sectors. També durant el 2017 la pàgina web de l’esdeveniment (www.olotx2.cat) va registrar prop de 25.000 visites, amb un 70% de visitants de fora les comarques gironines.