Renfe i Adif es comprometen a invertir més de 2 milions d'euros a l'estació de Vic

Les accions més immediates seran el manteniment i neteja de la infraestructura

Redacció
19 de febrer del 2018
L'estació de Vic en una imatge d'arxiu.
L'estació de Vic en una imatge d'arxiu. | Adrià Costa

L'estació de Vic. Foto: Adrià Costa


Diferents representants d'Adif i Renfe van assegurar, en una reunió aquest divendres passat, que s'invertiran més de 2 milions d'euros per renovar l'estació de tren de la ciutat, que han reconegut que "és molt millorable". En aquest sentit, apunten que "s'està redactant un projecte integral de renovació de la infraestructura que ha de ser estudiat al llarg d'aquest 2018".

Així ho explica l'Ajuntament de Vic en una nota. A la reunió, a més de representants d'Adif, Renfe, i l'alcaldessa de Vic, Anna Erra, també hi havia presència de tots els grups polítics municipals a excepció de Capgirem Vic i representants de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Erra va posar sobre la taula les reivindicacions dels usuaris de la línia R3 de Rodalies i de la plataforma "Perquè no ens fotin el tren", amb qui es va reunir la setmana passada per recollir les seves peticions: la millora en el manteniment i neteja a l'estació, les concessions comercials i el desdoblament de la línia.

Manteniment i neteja de l'estació

Les accions més immediates, i que es visualitzaran al llarg d'aquest any, seran les de manteniment i neteja de la infraestructura –solució als despreniments de la façana, millora de l'enllumenat, de les escales mecàniques i de les passeres i la neteja de coloms, entre d'altres-, i la imminent adjudicació del servei de bar després que s'acabés el contracte el passat mes de juny. Pel que fa al servei de llibreria, la licitació arribarà un cop s'hagi renovat l'estació.

D'altra banda, també es preveu implantar la T-Mobilitat, un nou sistema de transport que permetrà calcular el preu del transport públic de manera personalitzada en funció de les rutines de cada usuari, els quilòmetres recorreguts i de la freqüència amb què utilitzi el transport públic. D'aquesta manera es posarà fi a una de les queixes més comunes entre els usuaris de la línia: la mala informació dels horaris. El nou sistema de fibra òptica amb què s'haurà de dotar l'estació, a mig termini, permetrà precisar-ne la informació i millorar-ne el sistema de comunicació amb noves pantalles.

Pel que fa al desdoblament de la R3, Rodalies està en marxa en el tram Parets-La Garriga. A hores d'ara, s'està preparant el desdoblament amb la supressió de passos de nivell i altres ajustaments, perquè posteriorment es pugui passar a una fase més visible per a l'usuari i que consistirà en el propi desdoblament de la línia i les millores de les estacions de Mollet del Vallès i de Granollers.
  

Durant la reunió Foto: Aj. de Vic

Arxivat a