Cervesa del Montseny fa deu anys com una empresa consolidada i que preveu un creixement del 5%

La companyia estrena una cervesa per celebrar l'aniversari

Redacció
22 de maig del 2017
Actualitzat el 23 de maig a les 10:30h

Zona d'embotellament de la cervesera del Montseny Foto: ACN


La Companyia Cervesera del Montseny enguany compleix 10 anys. Un dels seus socis, Julià Vallès, ha explicat a l'ACN que ho fan convençuts que el producte que ara ofereixen és molt millor que quan van començar. Segons ha destacat, la constància i les innovacions tecnològiques, sobretot en maquinària, han fet la resta. També reconeix que hi ha tingut bastant a veure el moment "dolç" que viu el sector de la cervesa artesana al país. Tot i això, ha reivindicat que al 2007, quan ells van començar, encara calia "picar molta pedra". Vallès ha assenyalat que l'empresa, després de creixements importants que l'any passat van arribar al 20%, està consolidada i aquest 2017 preveu créixer entre el 5 i el 10%. Amb motiu del desè aniversari, la companyia va organitzar una jornada de portes obertes dissabte a les seves instal·lacions de Sant Miquel de Balenyà.

El 2016 Cervesa del Montseny va créixer un 26%, va superar el milió d'euros de facturació, i va produir més de 300.000 litres. Ara fa deu anys, el 2007, la companyia començava a caminar oferint una cervesa artesana que amb els anys ha anat canviant, segons ha explicat un dels vuit socis, Julià Vallès. "Ens han passat moltes coses durant aquests anys, entre elles que han augmentat les vendes i això ens ha fet créixer com a companyia i ens ha permès poder-la modernitzar", ha explicat. "Ara continuem fent cervesa artesana, però estem segurs que la fem molt més bona i de de més qualitat", ha afirmat orgullós de la seva creació.
 

Un dels socis extraient una mostra de cervesa del dipòsit per comprovar-ne la qualitat. Foto: ACN


En els seus inicis van començar amb quatre referències (rossa, malta, blat i negra) i deu anys més tard han arribat a les catorze. Ara poden oferir una gamma d'estils molt diferents, ha comentat Vallès, des de cerveses lleugeres a cerveses molt més "extremes", que es destinen en gran part a l'exportació. De fet, però, l'exportació suposa un 20% de la seva producció anual, mentre que la resta, el 80%, es destina al mercat català. Dels països on s'exporta, de moment la venda se centra als Estats Units, Dinamarca i Suècia.

L'empresa ha ampliat darrerament la superfície de la fàbrica, amb l'adquisició d'una segona nau on es fa l'embotellat, i enguany també s'ha invertit en nova maquinària per valor de 300.000 euros, que se sumen als prop de 250.000 que es van invertir l'any passat. Tot plegat, segons Vallès, representen unes inversions "arriscades", però que els han permès consolidar-se i anar modernitzant la cervesera.

Tot i la progressiva tecnificació, Vallès ha assegurat que "sempre guardant les distàncies amb les grans macrocerveseres, lluny de qualsevol cervesa industrial". Amb les millores tecnològiques, ha explicat el soci, s'aconsegueix "un producte molt més estable, que manté la naturalitat i sense pasteuritzar".

Nova cervesa per celebrar l'efemèride

Cerveses del Montseny va aprofitar la jornada de portes obertes per presentar en societat un nou producte d'estil Saison. La nova cervesa es diu Florale, i entre es seus ingredients hi ha pètals de rosa i hibisc. Segons Julià Vallès, la nova cervesa és "àcida, amb un punt de cítric, seca i floral".

Algunes mostres de cervesa i a primer terme dues ampolles de les nova cervesa Flor Ale Foto: ACN