«Youtubers» i «influencers» per presentar el grau d'Emprenedoria en l'Economia Digital de la UGranollers

És el primer grau emergent de tres anys (180 crèdits) que la UVic-UCC incorpora a la seva oferta acadèmica

Redacció
08 de maig del 2017
La taula rodona de presentació del nou grau de la UGranollers
La taula rodona de presentació del nou grau de la UGranollers | UVic-UCC
El centre de serveis a les empreses de Can Muntanyola, a Granollers, ha acollit aquest divendres la presentació del grau d’Emprenedoria en l’Economia Digital que acollirà la UGranollers a partir del curs que ve. I ho ha fet amb una taula rodona en què s’ha comptat amb la participació de youtubers i influencers com Ernest Codina, fundador d’Adolescents.cat; Roc Massaguer, d’Outconsumer; Taryn, de Luzycolor; i Lorena Rodríguez i Alba Vilalta, de l’agència de representació Creative Corner Agency. Tots han explicat la seva experiència en l’economia digital, de com van ser els seus inicis i com van anar picant pedra fins aconseguir, en alguns casos, 400.000 usuaris únics mensuals i la possibilitat de ser atractiu per alguns anunciants.

Segons ha recollit la UVic-UCC Codina ha explicat que "Internet va ser una via d’escapament de les meves inquietuds, i a més a més gratuït. I ens vam decidir a obrir un bloc, pensat per a joves i en català". Lorena Rodríguez, per la seva banda, ha comentat que la seva agència és "un punt d’unió entre influencers i marques, fruit de veure les necessitats que tenen tots dos col·lectius". "No hi ha una pauta a seguir per ser un bon influencer, si no que és un procés de gestió de continguts per prova i error", han explicat des de Creative Corner.

Massaguer, però, ha matisat que "a Youtube hi ha alguna fórmula, però el què cal és ser disruptiu". "El qui no té por, pot créixer a la xarxa. Em vaig resistir a deixar la feina després de convertir-me amb youtuber, però al final vaig haver-ho de fer", ha conclòs. "El denominador comú a la xarxa és que s’ha de ser un bon comunicador", ha reblat Codina.

A l'acte també hi han intervingut Pere Condom, director de Catalunya Empren, i el degà de la facultat, Xavier Ferràs, que ha posat punt i final a l'acte destacant que “amb aquestes intervencions hem demostrat que el món d’Internet es poden fer coses extraordinàries”. “Els graus estan pensats pel passat, però el món actual és més virtual, més digital. Volem fer aquests estudis per professionalitzar aquestes passions”.

El grau en Emprenedoria en l'Economia Digital de la UGranollers és el primer grau emergent de tres anys (180 crèdits) que la UVic-UCC incorpora a la seva oferta acadèmica. L'objectiu del grau és capacitar els alumnes per a la creació d'start-ups de base tecnològica o bé dotar-los de les competències necessàries per incorporar-se en una empresa consolidada que vulgui orientar el seu negoci a l'àmbit digital.

El grau li dóna molta importància a l’anglès. Per això contempla l'aprenentatge progressiu “fent treballs de camp en altres ecosistemes innovadors internacionals per donar a conèixer les possibilitats que ofereixen els nous mercats en creixement, i s'exploraran les oportunitats que generen les xarxes socials i les comunicacions mòbils per desenvolupar projectes emprenedors”. A més d'encaminar els estudiants cap a l'emprenedoria, el nou grau dona també les eines per a exercir de consultor d'estratègia, gestor d'innovació, gestor de màrqueting 2.0, o bé directius de sistemes d'informació, entre altres sortides professionals.