Sant Julià de Vilatorta unirà el barri del Puig i el centre amb un carril per a vianants i ciclistes

El projecte té un cost de 917.000 euros i s'executarà en menys d'un any

Els veïns del barri del Puig han d'agafar el cotxe per desplaçar-se fins al nucli urbà
Els veïns del barri del Puig han d'agafar el cotxe per desplaçar-se fins al nucli urbà | Carles Fiter
05 de maig del 2017
Actualitzat a les 16:32h

El carril bici anirà a la banda esquerra i s'ampliarà la carretera per la banda dreta en aquest tram. Foto: Carles Fiter


En la inauguració del nou accés al polígon industrial la Quintana de Sant Julià de Vilatorta, ja es va traslladar a la Diputació de Barcelona la necessitat de connectar el barri del Puig i el centre del poble, amb un carril per a vianants i ciclistes. La Diputació de Barcelona ha anat per feina i ha redactat un projecte d'itinerari a la carretera BV-5202 entre el nucli del municipi i el polígon industrial.

Aquesta actuació es divideix en diferents trams. El primer, entre el nucli urbà i l'accés al barri del Puig, "és el més complicat", apunta l'alcalde Joan Carles Rodríguez a Osona.com. El tram del turó de castell de Bellpuig és més complex perquè "s'ha d'excavar la pedra per poder eixamplar la carretera i fer el carril". També es construirà un mur de contenció a la zona de Bellpuig i pel que fa a l'accés al barri es millorarà la visibilitat executant una cruïlla sobreelevada per millorar les condicions de seguretat de les maniobres de gir dels vehicles.

En aquest mateix tram, també s'haurà d'eixamplar un tram de carretera per fer el carril per a vianants i peatons. Concretament serà entre el camí que puja del parc de les Set Fonts a l'entrada del polígon. S'hauran de tallar quatre plataners i anul·lar el tros de camí de vianants que hi ha a l'altre costat.

Amb aquesta ampliació del carril es dona continuïtat a l'itinerari recentment executat entre el polígon i la C-25. Aquest projecte també inclou la construcció d'una passera que travessarà el pont de l'eix, tot i que no acabarà d'arribar a Vilalleons. Faltarien 2 quilòmetres més d'itinerari.
 

El mapa del projecte Foto: Diputació de Barcelona


La carretera vella

D'altra banda, el segon tram, entre el polígon la Quintana i la connexió amb l'itinerari ja executat per la Generalitat, serà d'ús exclusiu per a vianants i bicicletes, permetent-se únicament el pas de vehicles als veïns en sentit d'entrada. Precisament, aquest tram forma part de la carretera vella i no està desdoblat. La circulació, per tant, tal com explica l'alcalde, es desviarà per l'interior del polígon, on els carrils són més amples i de doble sentit. Per tal de millorar la coexistència de vehicles amb bicicletes i vianants, es proposa la pacificació d'aquest tram mitjançant l'execució de diferents reductors de velocitat.

El projecte té un pressupost de 917.000 euros, 800 dels quals assumirà la Diputació, i un termini d'execució de deu mesos. Es preveu que en menys d'un any es comenci a executar. Joan Carles Rodríguez apunta que amb aquesta actuació "el barri del Puig quedarà connectat", ja que fins ara els veïns han d'agafar el cotxe per desplaçar-se.

El nou projecte va ser presentat pel diputat d'Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, als veïns de Sant Julià de Vilatorta el passat dimarts, 2 de maig, juntament amb l'alcalde, Joan Carles Rodríguez. En la jornada de participació, els veïns van proposar que hi hagués il·luminació a l'itinerari durant la nit. Rodríguez considera que es tracta d'una proposta interessant i des de l'ajuntament es comprometen a estudiar-ho i, segurament, a executar-ho.
 

Les obres van intentar conservar els arbres que delimitaven l'antiga carretera Foto: Carles Fiter