La Farga farà un dels projectes d'electrificació ferroviària més importants d'Israel

L'empresa subministra els conductors de coure que seran instal·lats a la catenària de les obres i l'entrega del material

Redacció
31 de març del 2017
El grup la Farga ha estat assignat per subministrar els conductors de la catenària d'una de les obres d'electrificació ferroviària més grans d'Israel. Tal com explica l'empresa en una nota, el projecte, liderat per la filial industrial SEMI del Grupo ACS, consisteix en 1.080 km d'electrificació ferroviària i 14 subestacions que va des de Tel Avis fins a Jerusalem. La Farga subministrarà els conductors de coure, principalment d'aliatges, que seran instal·lats a la catenària i l'entrega del material s'efectuarà durant els propers 5 anys.

Es tracta d'un dels corredors ferroviaris més importants del món, ja que permetrà millorar substancialment el transport de mercaderies a Israel. Aquest projecte forma part d'un programa d'electrificació impulsat pel govern israelià que s'estima en 13.700M NIS (uns 3.400 milions d'euros) i que pretén col·locar al país en el mapa de l'alta velocitat, a més de canviar totes les línies de ferrocarril que funcionen amb dièsel a línies elèctriques.

Els 1.080 quilòmetres de catenària discorren en un traçat de 420 quilòmetres, en els quals hi ha zones que existeixen dos, quatre o fins a cinc vies. Aquesta línia reduirà el trajecte actual de 80 minuts a menys de 30 minuts, per tant, una reducció de més del 37,5%.