L'Escola de Pares i Mares de Vic arriba a la 10a edició amb una trentena de tallers i xerrades

"Tens el Factor Q?" consolida el treball compartit entre el Projecte Educatiu de la Ciutat (PEC), les AMPA i les entitats de Vic

Redacció
08 de març del 2017
Actualitzat a les 16:07h

L'edició d'enguany va començar aquest dimarts. Foto: Aj. de Vic


L'Escola de Pares i Mares de Vic arriba a la 10a edició amb una trentena de tallers i xerrades. Tal com informa l'Ajuntament de Vic, l'objectiu és oferir recursos i estratègies a les famílies dels escolars per ajudar-los a abordar situacions i reptes quotidians vinculats amb l'ensenyament. La nova edició, sota el títol "Tens el Factor Q?" es va presentar aquest dimarts, 7 de març.

"La nova edició d'aquesta Escola posa de manifest l'interès i rellevància del projecte a nivell de ciutat ja que, atès el volum d'AMPA i entitats implicades, fa possible arribar a totes les escoles d'infantil, primària i secundària de Vic, ampliant l'oferta d'activitats formatives adreçades a les famílies" va manifestar el regidor d'Educació, Àlvar Solà. Alhora va destacar que en aquesta nova edició s'ofereix un "especial adolescents" que oferirà eines a les famílies posant de relleu les oportunitats i recursos que té el jovent per afrontar aquesta etapa vital.

La programació de l'Escola de Pares i Mares que va començar aquest dimecres amb gran afluència d'assistents i s'allargarà fins al 18 de maig. Concretament es tracta de 31 tallers i xerrades que combinen activitats adreçades a pares i mares amb d'altres que es poden fer conjuntament amb els fills per aprendre junts i alhora, millorant així el vincle i la comunicació familiar. El "Factor Q" aposta per propostes formatives en temes com la conciliació entre vida saludable i família, els missatges en els jocs i els contes, els processos de separació i divorci, o el foment de la lectura entre la família.

Sònia Saiz, membre de l'AMPA de l'Escola Doctor Joaquim Salarich, va remarcar que "és important tenir present les necessitats de les famílies a l'hora de proposar activitats formatives, sent d'especial importància escoltar-les per conèixer les seves inquietuds i donar resposta a les demandes".

Tres espais de debat i reflexió

Com a novetat d'enguany, la tècnica d'Educació, Mireia Corominas, va explicar que l'Escola oferirà tres espais de debat i reflexió amb la finalitat de donar veu a les AMPA i a les famílies de la ciutat durant els tres mesos que dura.

La primera sessió, de l'1 d'abril, és "El rol de les AMPA en la gestió de la diversitat en l'àmbit educatiu", on les diverses associacions podran compartir mirades i experiències que ajudin a crear un clima escolar, i en què totes les famílies puguin sentir-se corresponsables perquè l'escola dels seus fills sigui també un centre en on la família hi tingui un paper rellevant.

El segon debat, que es durà a terme el mes d'abril, respon a la proposta plantejada pel Consell Escolar de Catalunya i la subdirecció de Qualitat Democràtica als centres educatius del territori, "Ara és demà". Així, la Jornada del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) d'enguany obre un espai de debat i reflexió en clau de ciutat al voltant de l'actual sistema educatiu. Es tractaran temes rellevants que afecten el funcionament del sistema educatiu i on, a banda de la implicació dels professionals de l'educació, es vol comptar també amb la vinculació de famílies i AMPA. Les conclusions d'aquest segon debat es faran arribar al Consell Escolar de Catalunya perquè s'incloguin en les conclusions del programa general.

"Cultura, família i educació" és el tercer espai de debat, que tindrà lloc el mes de maig, i que té per finalitat que les famílies facin aportacions al Pla d'Acció Cultural de la Ciutat (PAC).
 

Consulta el calendari d'activitats

Arxivat a