La UVic-UCC, una de les universitats catalanes amb més popularitat a les xarxes socials

És la tercera en nombre de mencions i la que més fa servir la llengua catalana en les seves converses

Redacció
15 de febrer del 2017
Actualitzat a les 9:31h
Segons l'estudi que ha fet públic la consultoria de comunicació Sibilare, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) es col·loca en quarta posició pel que fa a notorietat a les xarxes socials, només per sota de la UB, la UAB i la UPF. La UVic-UCC demostra doncs el seu potencial en la comunicació online, tenint en compte que per nombre d'alumnes, ocupa la desena posició.

L'estudi també conclou que la UVic-UCC és la tercera en nombre total de mencions a la xarxa (34.187), la que més utilitza el català (en un 75% de les converses) i ocupa la novena posició pel que fa a la seva presència en mitjans de comunicació online. Segon Sibilare, "les universitats petites, com la UVic-UCC, tenen a les xarxes un percentatge molt superior a la cobertura que reben dels mitjans convencionals".

En general es detecten diferències força notables entre el nombre de seguidors dels comptes oficials de les universitats a Twitter i el nombre d'usuaris que participen en la conversa digital. La UVic-UCC, juntament amb la UB, són els centres on la relació entre usuaris i seguidors és més proporcionada, "la qual cosa demostra que la institució disposa d'un canal viu de relació amb el seu públic".

Per fer aquest informe, l'empresa Sibilare ha monitoritzat durant l'any 2016 la conversa digital que ha tingut lloc al voltant dels centres universitaris en les principals xarxes socials --Twitter, Facebook (la part pública), Instagram, You Tube, Vimeo i Google+--, a més dels llocs web, diaris digitals, blogs i fòrums. En total s'han recollit 381.099 mencions que es calcula que tenen un abast potencial (el que es coneix com a Reach) de 128.020.200 usuaris.

Una política molt activa a les xarxes socials

Des que van aparèixer les xarxes socials, la UVic-UCC compta amb 68 blogs, 30 comptes de Twitter; un canal de You Tube; 13 comptes de Facebook; i 4 a LinkedIn, a més de tenir comptes a Instagram, Flicker i Pinterest. Uns canals que permeten posicionar la institució en les àrees estratègiques que li són pròpies, facilitar una comunicació propera i fluida amb els seus usuaris i fomentar la transferència de coneixement.