Infraestructures

Un centenar de persones es concentren a l'estació de Manlleu per recuperar la venda directa de bitllets

L'alcalde anuncia que el mes que ve sortirà a concurs públic la gestió del bar

per Redacció Osona.com, 17 de desembre de 2016 a les 10:41 |
La manifestació d'aquest divendres. | ACN Busquets L.
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 de desembre de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Des de finals de novembre l'estació de trens de Manlleu es troba sense cap persona que vengui els bitllets. Des de llavors, la infraestructura disposa d'una màquina expenedora per la compra dels tiquets, però només permet el pagament amb targeta de dèbit o crèdit. Aquest divendres, la plataforma Perquè no ens fotin el tren va aplegar un centenar de persones que es van concentrar a l'estació per reclamar la recuperació de la venda directa dels bitllets i que la companyia els proporcioni un servei "més digne".

L'alcalde, Àlex Garrido, va explicar que ja s'ha contactat amb Renfe i Adif i li han assegurat que el mes que ve es convocarà un concurs públic per la gestió del bar. Això permetria la recuperació del sistema de venda física com es feia fins que la parella que s'encarregava de la gestió del bar es va jubilar. Garrido explica que ja hi ha persones i famílies que s'han dirigit a l'Ajuntament interessades per gestionar la cafeteria de l'estació.


Amb pancartes reivindicatives que resaven "No al desmantellament de l'R3" i "El bitllet, a 'taquilla", al voltant d'un centenar de persones es van concentrar aquest divendres a l'estació de Manlleu per reivindicar la recuperació de la venda directa dels tiquets abans de pujar al tren. Amb una vintena de rellotges grocs col·locats per les andanes, els manifestants van recriminar als responsables la manca de puntualitat dels combois.

Coincidint amb l'arribada d'un tren procedent de Barcelona, els assistents a la concentració el van escridassar i van aprofitar per reivindicar el desdoblament de la via. L'acte va acabar amb la lectura d'un manifest que exigia no només la recuperació de la venda directa dels bitllets, sinó també un servei més digne.

Per una de les portaveus de la plataforma, Montse Ayats, l'estació de Torelló és una de les més ben adaptades "i voldríem que totes fossin així, però com que això avui no deu ser viable, almenys reclamem que totes les estacions de la comarca compleixin uns requisits bàsics". Aquests requisits, per Ayats, es tradueixen en una millor accessibilitat per les persones que tenen dificultats de mobilitat, una millor senyalització per saber per quina via arriben realment els trens, que funcioni la megafonia a totes les estacions, i que es pugui validar el bitllet abans de pujar al tren. "Simplement que les coses funcionin com haurien de funcionar".

Sobre la gestió del bar, Ayats va assenyalar que fa un any i mig que se sabia que les persones que se n'encarregaven s'havien de jubilar. "Pensem que s'ha badat, perquè s'hauria d'haver resolt molt abans", va afegir. Tanmateix, Montse Ayats va apuntar que des de la plataforma Perquè no ens fotin el tren confien en la paraula dels responsables de la infraestructura i dels polítics "i esperem que durant el mes de gener es faci la licitació pel bar i la cosa vagi avançant". Perquè si no, va afegir, "ens tornaran a trobar aquí pel gener, pel febrer, etcètera".


Precisament la plataforma complirà quatre anys el proper mes de gener. Ayats ha valorat positivament la seva tasca "perquè ens ha permès aconseguir la complicitat de la gent, però també perquè la qüestió del tren ha entrat a les agendes dels polítics". "Ara només falta que això es tradueixi en fets", va afegir. Per celebrar l'efemèride, en la concentració mensual a Torelló del mes de gener es farà una petita celebració d'aniversari per demostrar que continuen "amb les ganes de seguir lluitant".

 

Participació