Creen un fons de solidaritat de 3.000 euros per prevenir talls de subministraments

La companyia té identificats, com a vulnerables, a la comarca uns 300 clients

Redacció Osona.com
24 d'octubre del 2016
Actualitzat el 25 d'octubre a les 15:49h

El president del Consell Comarcal d'Osona, la presidenta de la Mancomunitat La Plana i un representant de Sorea. Foto: ACN Busquets L.


L'empresa d'aigües Sorea, el Consell Comarcal d'Osona i la Mancomunitat la Plana van signar el divendres passat un protocol d'actuació i l'aportació d'un fons de solidaritat de 3.000 euros per part de la companyia per evitar talls de subministrament als clients més vulnerables. El president del Consell Comarcal, Joan Roca, va assenyalar que hauria de ser "un conveni que no hauríem de fer servir mai, però seria molt important que el tinguessin totes les empreses de subministraments de serveis".

En aquest sentit, Roca va fer una crida a les altres empreses a sumar-s'hi. En coordinació amb els serveis socials del Consell Comarcal i la Mancomunitat, el protocol d'actuació preveu l'aplicació de mesures per a famílies que no poden fer front a la factura. Per exemple, a nivell d'estalvi energètic, poder identificar aixetes que no tanquen bé i procedir a arreglar-les. Com a última instància, Sorea es farà càrrec de la factura i posarà el comptador a 0. Sorea té identificats com a vulnerables a Osona uns 300 clients.

Des de Sorea, Xavier Ventayol, va assenyalar la necessitat d'actuar de manera "àgil i ràpida" davant una situació amb una família en risc d'exclusió amb la voluntat de no "agreujar" el problema. Tot i que el fons de solidaritat que posa a disposició l'empresa s'ha estipulat en 3.000 euros renovables anualment, aquesta xifra es podria ampliar, va explicar Ventayol. Des de l'empresa també van recordar que si es compten els fons de solidaritat d'altres àrees que no s'inclouen al conveni com les poblacions de Vic o Manlleu, la xifra total augmenta fins als 25.000 o 30.000 euros.

Les administracions signants de l'acord es van comprometre a informar els usuaris sobre descomptes i bonificacions o accions d'estalvi que puguin dur a terme a les seves llars. Llavors es valorarà si es troben en situació d'exclusió i s'actuarà en conseqüència per decidir si es poden beneficiar del fons de solidaritat de Sorea. En qualsevol dels casos, seran els serveis socials dels dos ens els que revisaran els expedients i valoraran el procediment a seguir en cada cas.

Des del Consell Comarcal, a través de l'Agència de l'Energia d'Osona, ja es duen a terme accions en l'àmbit energètic com tallers pràctics de com estalviar energia, auditories a domicilis i actuacions energètiques de compra agregada. Els Serveis Socials del Consell Comarcal d'Osona l'any 2015 van destinar més de 85.000 euros al pagament de factures de subministraments bàsics de llum, aigua i gas a usuaris vulnerables tipificats en la llei de pobresa energètica.