VIC

Els veïns aconsegueixen 4.200 firmes que demanen el desmantellament de l'antena del carrer de Sant Fidel de Vic

L'associació d'afectats no dóna per acabada la recollida fins que el seu objectiu no sigui una realitat

| 17/06/2016 a les 11:02h
Especial: L'antena del carrer Sant Fidel de Vic
Arxivat a: Municipis, Telefónica, antena, antena del carrer Sant Fidel, telefonia mòbil
Les dues antenes, vistes des d'un globus aerostàtic | A. Bagué
Aquesta notícia es va publicar originalment el 17/06/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’Associació Afectats per l’Antena del Carrer Sant Fidel de Vic ha presentat aquest dijous a l’Ajuntament de Vic 4.200 firmes de suport per tal de demanar el total desmantellament de l’antena del Carrer Sant Fidel. Tal com expliquen en el comunicat, "no donarem per acabada la recollida de firmes fins que el total desmantellament de l'antena del Carrer Sant Fidel sigui una realitat". També remarquen que en la moció aprovada del passat 3 de febrer ja es demanava la retirada de l'antena, cosa que evidencia "que es tracta d'una important demanda de la ciutat de Vic (…) que cal donar compliment amb la major brevetat".

Alhora, des de la mateixa associació declaren estar "satisfets pel suport rebut per part de tants ciutadans, així com també des dels diferents partits polítics". "Estem esperançats davant la nova etapa en què Telefònica s’ha compromès davant l’alcaldessa i regidors de l'oposició  a desmantellar completament l’antena, així  com també per  la voluntat manifestada per part de l’alcaldessa de fer-ho possible" expliquen. Tot i així, sentencien que "cal que aquestes voluntats es tradueixin en fets reals".

 

També us pot interessar

 

COMENTARIS

No sabeu ni explicar perquè la voleu fora.
Anònim, 17/06/2016 a les 11:24
+44
-52
Està molt bé que recullin firmes, però també estaria bé que no s'enfadessin si es troben veïns que no volem firmar. Ningú m'ha sabut explicar en termes tècnics perquè ens afecte negativament per tant, a mi no m'hi fa cap nosa. Només un: pot provocar càncer (ui sí...).
Salut
Anònim, 17/06/2016 a les 21:10
+27
-18
La salut és important. I tan que sí!, però també el sentit comú i l'estètica. Vic és una ciutat que li cal una armonía urbanística i estètica, cosa que està en perill. La urbanística és responsabilitat de l'ajuntament i que ja ha fet prou de mal, però de l'estètica en som responsables tots i si es pot treure aquesta torre i d'altres "trastos" tot serà més equilibrat, senzill i agradable per a tots.
I si la treuen ?
Anònim, 17/06/2016 a les 22:22
+39
-39
I si la treuen on la posaran ? perquè tots volem tenir mobil, internet i aquestes coses que tenim suposo.
Informació
Antena, 18/06/2016 a les 10:03
+36
-31
A de "i si la treuen?"
S'ha de tenir barra!
El teu comentari deixa en evidencia el teu egoisme. A tu Tan t'es si hi han uns veïns que reben les totes les radiacions de la ciutat. Això ja et va be, mentre no t'afecti a tu...
L'ajuntament va aprovar una moció per majoria absoluta, és una demanda de TOTA la ciutat!

A el de la "Salut":
Si, la estètica es molt important, però la salut dels veïns ho és molt més, i no es just que uns pocs hagin de rebre les radiacions de tots els telefons de la ciutat.

Al del 1er comentari:
No crec que ningú s'enfadi per qui no vilgui firmar. El què si Em crec es que algú d'enfadi, és per escoltar idioteses com les que dius.
Resposta a "Informació"
Anònim, 18/06/2016 a les 19:31
+9
-32
Creuré que dic idioteses si algú em respon i llavors potser firmo i tot però vaja, que tu tampoc en tens ni idea. Em podries explicar què són les radiacions? què provoquen? Està comprovat? Parleu sense coneixement de causa. Per mi, tots aquests que dieu que aquesta antena provoca càncer, els de la medicina xina i els que es foten el sucre més car del món alies "homeopatia" aneu tots agafats de la mà, vaja, carregats de romansos.
Segurament poseu el mòbil en modo "avión" a l'habitació perquè aquestes radiacions que dieu no us ataquin al cap. Ah és clar! perquè allò que anomenem Wifi no travessa les parets. Ara ho entenc...serà això...
Segur que tots teniu un mal de cap de Déu amb aquesta antena... Estic segura que si us diguessin que ja l'han tret però encara hi fos i a tots us desapareixeria el mal de cap o qualsevol parida que l'associeu amb aquesta antena.
resposta a l'anònim
Mercè B., 19/06/2016 a les 13:26
+28
-3
primer de tot t'he de dir que no soc una experta en aquests temes, el que si faig, es llegir i buscar informació, en diaris,revistes,....etc per buscar informacio sobre aquest tema, i el que he trobat fins ara sobre aquestes radiciacions ni han que diuen que no son perilloses( pocs casos i moltes vegades son eempreses que tenen que veure amb aquestes antenes!!!!) i tambe molta informacio que diuen que si que sonperilloses, i com ja deus saber sobre el tema del amiant, en principi es va dir que no era perillos, i oi que si que era perillos?????? dons ara pot pasar el mateix, i devant del dubte, NO VOLEM antenes , en el nostre entorn.
Agrairia si tens informacio que digui i sigui contrastada que digui que aquestes radiacions no son perjudicials per la salut ens la facis arribar.
Per ultim mira la pagina de la generalitat a on estan totes les antenes a Catalunya i veuras els nivells que arriba aquesta antena es de les mes altes de catalunya i a mes s'sa de tenir en conte que esta en un lloc habitat.
No ser si tu vius en aquest zona????? nosaltres si que hi vivim, i be hem de tenir dret a decidir si volem o no unes antenes que poden afectar la nostra salut
en referència al missatge de les 13:26
Anònim, 19/06/2016 a les 19:44
+20
-25
Quan dius "aquesta zona" deus voler dir tot vic espero. Perquè seria lleig que com "aquesta zona" et referisis només al teu barri, perquè suposo que com a veins tant preocupats que esteu per la vostra salut suposo que no voleu que treguin l'antena del vostre barri per portar-la a qualsevol altre barri de la ciutat i que el suposat problema de salut sigui per un altre.
resposta al anònim de les 19,44
Mercè B., 19/06/2016 a les 22:39
+18
-2
el que demanem es que es treguin aquestes antenes, i es busquin unnes altre ubicacions i mes repartides i tambe que no siguin perjudicials per les persones que hi visquin a prop.
I per cert mira la torre de telefonica del carrer sant Fidel i compta les antenes que hi han instaladas i depres pasa per lam pagina webb de la generalitat i mira les mesures que donen de totes les antenes instalades a Catalunya
Resposta a Mercè B
Anònim, 20/06/2016 a les 09:11
+11
-22
Visc al Carrer Manlleu, gairebé tocant al Passeig, per tant, em considero tan veïna "afectada" com els mateixos veïns "afectats".

Només et dóno una dada perquè jo sí que puc tenir algun argument més tècnic que el teu que llegint per sobre el teu últim comentari perquè no penso gastar ni un minut més del meu temps (crec que vosaltres en teniu molt) per donar-te un argument de perquè me la rebufa aquesta antena.

Saps que les radiacions del sol són molt més potents que la radiacio d'aquesta antena?
Segurament hi ha un % altíssim dels que feu de llangardaix a l'estiu. Ahí lo dejo. T'he donat una dada senzilla d'entendre. Te'n podria donar més, sóc telecos per tant, conec bastant bé aquestes radiacions de les quals parleu com si fóssin bitxos raros.
contesta al anonim de les 9,11 del 20/06/2016
Mercè B, 20/06/2016 a les 13:16
+19
-0
Jo visc al carrer sant Antoni, desdes ja fa anys, per tant ja fa anys que veig aqueta torre de telefonica,i tambe he vist com anat aumentan les antenes de telefonia mobil, i com ja ve dius tu que ets un teleco,amb aixo s'aumentan les radiacions, tu ets dels telecos que no veuen cap perill en aquestes radiacions, jo durant aquest dies de recollida de signatures he conegut tambe telecos que si que hi veuen perill, tecnics de mediambient que tambe hi veuen perill,etc..... i tambe persones com tu que no hi veuen cap perill, be com pots veure hi ha diversitat de opinions, .Tambe ser que les radiacions del sol i de la terra ( les teluriques) son molt altes, sobre aixo no hi tenim res fer oi?????, pero les que venen de les antenes si oi?????.

Si tens informacio que nosaltres no sabem, agrairia que ens ho fesis saber, a nosaltres no ens l'ha REBUFA, i no parlem de les radiacions com si fossin bitxos raros.

Perdona si t'has sentit ofes, jo en cap moment t'he ofes, si mires enrera ho podras veure.
No hi ha res a discutir
Anònim, 20/06/2016 a les 17:32
+16
-1
Si hi ha un acord pres en ple de l'Ajuntament per a retirar aquesta torre no sé que estem discutint. La ciutat no és propietat privada de Telefònica