Un transportista, acomiadat després de 16 anys, reclama indemnitzacions a Benito

Josep Tarrés planta els camions davant de l’empresa a Vic, en senyal de protesta | La firma al·lega que no pot permetre que el transportista instal·li les oficines a la seu de la competència

Els camions de Josep Tarrés, davant de les oficines de Benito
Els camions de Josep Tarrés, davant de les oficines de Benito | José M. Gutiérrez
08 d'abril del 2016
Actualitzat el 09 d'abril a les 8:23h
Josep Tarrés, transportista de Manlleu, ha plantat des d’ahir els seus camions davant les oficines de l'empresa de mobiliari urbà Benito Urban, al polígon Parc d’Activitats Econòmiques de Vic, amb pancartes reivindicatives contra el director de l’empresa, Steve Vernelen, que el passat mes de gener el va acomiadar després d’haver ofert durant 16 anys els seus serveis a la firma (abans Dúctil Benito).

El transportista es queixa que li van garantir feina i ha invertit molts diners en renovar la flota, en concret, en comprar quatre camions i sis remolcs, i ara, “d’un dia per l’altre”, els té aturats i no pot pagar-los. Per tot plegat, demana una indemnització d’uns 100.000 euros, segons Vernelen.

Tarrés tenia contractats habitualment amb Benito Urban uns set camions, que feien rutes per Espanya i sobretot per França. El conflicte es va anar germinant des que la firma va abandonar Sant Bartomeu del Grau i va traslladar el centre logístic a Sallent (Bages) i la seu a Vic. En aquells moments, Tarrés tenia les oficines al mateix lloc que l’empresa, o sigui, a Sant Bartomeu del Grau, on va continuar-hi uns mesos.

El gener, Tarrés va traslladar el despatx a Manlleu, on ja tenia un espai llogat on feia la reparació dels camions i el repostatge. “I aquí vaig cometre el meu gran error”, ironitza Tarrés. Aquestes instal·lacions estan ubicades a l’antiga seu de Dúctil Benito, on actualment hi ha nou empreses, una de les quals és Novatilu, de la família Carandell, antiga propietària de Benito.

Novatilu és una empresa creada recentment i també ofereix mobiliari urbà, o sigui, comparteix sector amb Benito Urban. O més, és competència directa.

La direcció de Benito no va veure amb bons ulls aquest trasllat a un espai al costat de la seu d’una empresa de la competència i va decidir prescindir dels seus serveis. Segons Vernelen, en declaracions a Osona.com, es va oferir a Tarrés que ubiqués el despatx a la seu de Vic, però no va acceptar. “Novatilu ha tornat a entrar en el sector d’una manera molt agressiva, utilitzant la base de dades que tenia abans a Benito. Nosaltres no podem acceptar que un dels nostres transportistes s’instal·li a Novatilu, és absurd. És com si Apple s’instal·lés en un despatx de Samsung”, argumenta el director general.

Pel que fa a la indemnització, Vernelen diu que no hi havia cap contracte d’exclusivitat: “Nosaltres tenim uns vint proveïdors, amb diverses empreses de transport”.

Uns arguments que no convencen Tarrés, que ha decidit continuar a Manlleu, on diu que ho té "tot muntat des de fa temps". Pel que fa al contracte, el transportista assegura que no és veritat, que hi havia un compromís, “de paraula”, com “sempre” ha fet, mai per escrit, però que per a ell ja era vàlid.

La tensió arriba als jutjats

El conflicte s’ha revifat els darrers dies i ha arribat a un nivell de tensió elevat, fins al punt que Benito Urban ha denunciat Tarrés per amenaces i el dimarts que ve haurà d’anar a declarar als jutjats. L’empresa també ha reforçat la seguretat de l’aparcament.

El transportista nega que amenacés Vernelen, però admet que va “advertir” una treballadora molt propera al director general que no es deixés veure massa per Vic, perquè els seus xofers, molts dels quals són romanesos, estaven molt excitats i li podrien “trencar alguna cama”.
 
Arxivat a