Membrado repeteix victòria en un Ral·li Esprint Sant Julià molt complicat

Xavier Domènech i Albert Orriols completen el podi | L’estat de l’asfalt, a causa de la pluja, genera dubtes en els pilots a l’hora de escollir reglatges i pneumàtics

Josep M. Membrado, a Romagats.
Josep M. Membrado, a Romagats. | Josep M. Oliver
Redacció Osona.com
29 de febrer del 2016
Actualitzat a les 12:20h

Josep M. Membrado, a Romagats. Foto: Josep M. Oliver


Josep Maria Membrado i Jordi Vilamala han repetit la victòria de l’any passat en la 19a edició del Ral·li Esprint Sant Julià, que s’ha disputat aquest diumenge, 28 de febrer. L’equip de l’Escuderia Gironella, amb un Ford Fiesta R5, ha vençut amb autoritat, guanyant cinc dels sis trams de la prova.

El podi l’han compartit amb Xavier Domènech-Sergio Ramírez (Motor Club Sabadell), amb un BMW Mini Proto, que han estat molt regulars durant tot el ral·li, i Albert Orriols-Lluís Pujolar (Escuderia Osona), amb un Porsche 911 GT3, que han hagut de remuntar posicions després de patir una punxada.

A la prova hi han participat un total de 51 equips, 40 a la velocitat i 11 a la regularitat. Fred intens de bon matí, amb bones estones de sol cap al migdia, en un ral·li, el primer de la temporada, que ha concentrat un nombrós públic.

El ral·li presentava el mateix traçat que l’any passat: el tram l’Enclusa-Romagats, entre el pont de Fàbregas i Sant Julià de Vilatorta, que ja s’havia inclòs en diverses ocasions al campionat mundial, i el de Coll de Mansa.  Els cotxes havien de fer tres passades a cadascun d’ells. La prova constava d’un total de 87,8 quilòmetres, dels quals 34,9 seran cronometrats.

 

Josep M. Membrado i Jordi Vilamala, al podi de Sant Julià de Vilatorta. Foto: Escuderia Osona

Enguany, el Ral·li Esprint Sant Julià ha estat molt complicat per als pilots. El tram de Coll de Mansa estava ben sec, en canvi, el de Romagats estava molt moll i brut, a causa de la pluja, sobretot en les dues primeres passades. Això ha generat dubtes i greus problemes, especialment en l’elecció dels pneumàtics i dels reglatges.

Qui se n’ha sortit més ben parat, però, ha tornat a ser Membrado, que ha marcat un inici de temporada impecable, i ha tret 27”5 a Domènech i 54”9 a Orriols en la classificació final. “Ha estat un ral·li curt, però complicat, gens fàcil. Hem gaudit de valent i hem començat l’any de la millor manera possible”, apuntava el pilot d’Olost en arribar a la meta.

També es mostrava satisfet Domènech: “Estem molt contents, tot ha sortit molt bé. Ha estat difícil, a causa de la climatologia, feia vent, sol, hi havia diferències molt grans entre els dos trams... i al final no sabies quin pneumàtic muntar”. El tàndem del Motor Club Sabadell ha basat la seva segona plaça en la regularitat: no ha fallat en cap tram i ha marcat tres segones i tres terceres posicions.

Orriols, per la seva banda, ha sortit molt fort, fent pràcticament el mateix temps que Membrado en el primer tram, la qual cosa li feia augurar esperances de disputar el triomf. La cursa, però, se n’ha anat en orris quan ha fet una virolla al segon tram, a l’Enclusa, i ha tallat un pneumàtic, perdent 34” vers el vencedor. Finalment, després d’una gran remuntada i amb un scratx al Coll de Mansa, ha aconseguit desplaçar del tercer esglaó del podi una altra de les sorpreses de la jornada, Dani Balasch (Escuderia Osona), que tornava a la competició després de molt temps, i que s’ha quedat a només 7”5 d’Orriols.

Balasch, amb Manel Muñoz de copilot i amb un Mitsubishi Lancer Evo IX, ha tornat a “divertir-se”, com així ha estat, però no té previst continuar de manera estable a la competició. El pilot de l’Escuderia Osona no havia corregut mai cap Ral·li Esprint Sant Julià i des de 2005 només havia participat en tres ral·lis.
 

El tram del Coll de Mansa. Foto: Josep M. Oliver


La cinquena posició també ha estat molt disputada i se l’ha emportada per només 1”4 el tàndem de Baporo Motorsport Santiago Mateo-Xavier Lozano, en detriment de Climent Domingo-Joan Wenceslao (Escuderia la Selva).

En total, a més d’Orriols-Pujolar, l’Escuderia Osona presentava 11 equips a la prova de velocitat, els quals han obtingut bons resultats. Tres equips, per aquest ordre, han ocupat de l’11a a la 13a posició final: Jordi Tió-Xavier Tort, César Lafon-Ramon Segarra i David Roquer-Albert Trasserra. En 15a posició s’han classificat Carles Garcia-Xavier Serra, amb uns grans cronos en el darrer bucle, ja amb l’asfalt totalment sec.

Jordi Auret triomfa a la regularitat

Els equips de l’Escuderia Osona també han brillat a la prova de regularitat, i només se’ls hi ha escapat el primer lloc, que ha estat per a Jordi Auret-Joan Baptista (Motor Club Sabadell), amb un total de 31,9 punts. El segon lloc ha estat per a l’equip de l’Escuderia Osona Narcís Marcó-Clàudia Marcó, amb 35,2 punts.

La disputa per al tercer esglaó del podi ha estat duríssima, entre dos equips més del club osonenc. Finalment, amb 65,6 punts, se l’han emportat Joan Vilaró-Joaquim Sala, mentre Josep Casanovas-Marc Casanovas han quedat en quarta posició, amb 66,7 punts.
 

Totes les classificacions, des del web de l'Escuderia Osona

Recull de fotos del Ral·li Esprint Sant Julià


Sortida d'un dels trams. Foto: Josep M. Oliver

Arxivat a