14
de febrer
del
2016
Actualitzat
a les
8:59h
La Plataforma per la Llengua ha engegat una nova campanya per exigir a la xarxa social LinkedIn que incorpori el català. L'entitat vol aconseguir 25.000 signatures a favor de la seva petició per "demostrar la importància que té el català a escala socioeconòmica i empresarial" -podeu donar suport a la iniciativa clicant aquest enllaç-.
LinkedIn, la xarxa social professional més gran del món no permet navegar ni promocionar-se professionalment en català: ni els comandaments per navegar ni la interfície per penjar i promocionar el currículum són en aquesta llengua, segons denuncia La Plataforma.
D'aquest estudi se n'extreu que la comunitat de parla catalana podria formar part del club de llengües presents a LinkedIn atès que en tots els índexs presenta valors superiors a algunes llengües que la multinacional ja ha inclòs.
Els territoris de parla catalana compten amb 2,3 milions d'usuaris a Linkedin, xifra superior als usuaris de Noruega (1,5 milions), la República Txeca (0,8 milions) o Albània (0,2 milions) que sí que són presents a la xarxa professional, d'acord amb dades de l'entitat.