L'ampliació del pont de Can Molas de Manlleu costarà 1,8 milions d'euros

Les obres duraran nou mesos i suposaran un greu trasbals de trànsit a la ciutat | El diputat Jordi Fàbrega presenta el projecte als veïns, alguns dels quals expressen les seves queixes

Àlex Garrido i Jordi Fàbrega, a la presentació del projecte
Àlex Garrido i Jordi Fàbrega, a la presentació del projecte | A. Costa
Redacció Osona.com
04 de febrer del 2016
Actualitzat el 09 de febrer a les 11:17h

Àlex Garrido i Jordi Fàbrega, durant la presentació del projecte d'ampliació del pont de Can Molas. Foto: Adrià Costa


El projecte d’ampliació del pont de Can Molas a Manlleu ha quedat enllestit a finals de gener, tal com ja va avançar Osona.com. La proposta, que impulsa la Diputació de Barcelona, es va presentar de manera oficial aquest dimecres, 3 de febrer, en un acte que es va fer al Museu del Ter a les 7 de la tarda.

A l’acte, hi van intervenir Jordi Fàbrega, diputat delegat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona; Vicenç Izquierdo, gerent de Serveis d’Infraestructures Viàries i Mobilitat; i Valentí Aceña, cap de l’Oficina de Planificació i Actuació en Infraestructures. També hi va assistir l'alcalde, Àlex Garrido. La sala es va omplir de gom a gom.

Les obres tenen un pressupost de licitació d’1,88 milions d’euros amb un termini d'execució de nou mesos. Una vegada presentat el projecte, ara s'obrirà un termini d’exposició pública on es recolliran les aportacions i suggeriments. Les previsions fixen a principis de 2017 com a data per iniciar les obres.

L’ampliació del pont de Can Molas, a l’entrada sud de Manlleu, que comunica la ciutat amb Vic i amb la C-25, té com a objectiu ampliar la secció per tal de millorar l'ample de pas de vehicles i tenir voreres que compleixin els mínims establerts en la normativa d'accessibilitat. Així, el projecte contempla una calçada de dos carrils més vorals de 6,6 metres d'ample i voreres de dos metres d'ample en els dos sentits, amb un ample total de secció de 10,7 metres.
 

Esbós del futur pont de Can Molas. Foto: Diputació de Barcelona


L'actuació també comporta la millora del pont de pedra amb tasques de rehabilitació que comprendran l'enderroc de la llosa actual i la col·locació d'una nova llosa de formigó armat, així com la instal·lació de baranes i barreres de seguretat, nou enllumenat i senyalització. També s'urbanitzarà l'entorn de l'accés del costat Vic, l'execució d'un nou drenatge i la rehabilitació del pont de pedra.

Aquest tram de carretera té un important volum de trànsit, amb valors superiors als 20.000 vehicles/dia, bàsicament de mobilitat interna i de comunicació intermunicipal amb Vic. Actualment, la secció actual del pont compta amb carrils de 2,8 metres d'ample on difícilment es creuen dos autocars, i voreres mínimes de 0,7 metres on els vianants no es poden creuar sense envair la calçada.

Queixes dels  veïns

El trànsit de vehicles pel pont es tallarà de manera permanent durant els nou mesos que durin les obres. Això suposarà un gran trasbals al veïns o treballadors de la ciutat que hagin de travessar el riu en cotxe, ja que hauran d’anar a donar la volta per Roda de Ter o per la C-17. Abans que s’iniciïn els treballs, la Diputació farà un estudi de mobilitat per millorar els sentits dels carrers de la ciutat per facilitar el nou moviment de vehicles.

El pont, en canvi, restarà obert als vianants. Per a la gent que circuli a peu, només es tancarà durant 15 nits.

Els veïns  més afectats per aquests talls seran els del barri de Vista Alegre. Alguns d’ells van expressar les seves queixes a la presentació d’aquest dimecres.
 

El pont de Can Molas. Foto: Adrià Costa