Viladrau acull el Ral·li Montecarlo Històric, el més important d'Europa de clàssics

Un total de 99 vehicles circulen per la plaça Major i fan les delícies dels aficionats

Control de pas a la plaça Major de Viladrau
Control de pas a la plaça Major de Viladrau | Josep M. Montaner
Redacció Osona.com
30 de gener del 2016
Actualitzat el 31 de gener a les 10:03h

Un total de 99 cotxes  han pres la sortida aquest divendres, 29 de gener, des de l'avinguda de la Catedral de Barcelona en la 19a edició del Ral·li Montecarlo Històric, la prova de regularitat més important d'Europa en la qual participen automòbils clàssics que en el seu moment van realitzar la prova homòloga en la seva vessant de velocitat . El parc tancat ha mostrat interessants màquines, representant a 25 marques diferents, entre elles les dels cotxes mítics que en el passat van regnar en aquesta prova monegasca i al món dels ral.lis en general: Porsche, Alpine, Ford, Lancia, Fiat, Morris, Volkswagen, Alfa Romeo, BMW, Opel, Volvo, Austin, Renault, Chrysler, Lotus, Citroën, Triumph, Mercedes-Benz, Seat...

Aquest esdeveniment, organitzat per 14a vegada consecutiva pel RACC, ha estat el punt de partida per dirigir el centenar d'inscrits fins a la ciutat francesa de Saint-André-Les-Alps, on es reuniran amb els participants que han sortit d'altres ciutats europees per disputar la primera zona de regularitat controlada (Roquesteron-Bouyon, a partir del migdia d’aquest dissabte). Els altres 213 participants hauran arrencat de quatre localitats diferents: Bad Homburg (Alemanya), Oslo (Noruega), Reims (França) i Glasgow (Gran Bretanya); una vegada reunits tots els cotxes seguiran fins a Mònaco. En els dies posteriors, es disputaran les etapes de classificació, comuna i final, i la prova s’acabarà a Mònaco durant la matinada del dimecres, 3 de febrer.

Viladrau, primer punt important en el recorregut

Després de sortir des de l'avinguda de la catedral barcelonina, els participants han enfocat el camí de l'AP-7 per sortir a Parets del Vallès, prendre la C-17 fins a Tona i desplaçar-se per Sant Miquel de Balenyà, Seva i Viladrau, població on resideix Antonio Zanini, la qual ha acollit un control de pas en plena plaça Major. Amb aquesta iniciativa, el RACC ha volgut donar suport al centenari de la població gironina en la seva relació amb el món del motor, un idil·li que va començar el 2 de gener de 1916 amb la Volta motociclista a Catalunya, que amb l'actual Montecarlo històric viu un dels seus punts àlgids, i que culminarà amb la inauguració el diumenge 31 de gener de l'exposició permanent “Viladrau, 100 Anys de Motor”.
 

La plaça Major de Viladrau ha acollit un control de pas del ral·li. Foto: Josep M. Montaner

 

Els aficioants han gaudit de valent amb el pas dels vehicles. Foto: Josep M. Montaner


Després de Viladrau, a continuació el ral·li ha fet un breu recorregut per la C-25 per endinsar-se cap a la Catalunya interior per Sant Martí Sapresa, Anglès, La Cellera del Ter, Amer, Olot, Túnels de Capsacosta, Sant Pau de Seguries, Camprodon i Molló, per passar a França per Coll d’Ares.

Un Triumph de 1954, el model més antic

El model més antic que s’ha pogut veure a Viladrau ha estat el Triumph TR2 de 1954 dels italians Paolo Marcattilj-Francesco Giammarino. També cal destacar els Volvo PV 544 de 1961 de dos tàndems txecs formats per Christian Klainguti-Werner Pircher i Diego Schwarzenbach-Mario Tam; i dos cotxes de 1962, amb tripulació monegasca, l'Austin Healey 3000 MkII de David Stanley-Bernard Northmore i el Renault Dauphine 1093 de Jean-Philippe Mourenon-Marie-Pierre Mourenon.
 

Una de les participants del ral·li, a Viladrau. Foto: Josep M. Montaner


La participació d'Antonio Zanini, defensant els colors de Nou Onze Team i Rally Costa Brava, ha creat una gran expectació en significar el seu retorn al Montecarlo, un ral·li que va córrer per última vegada fa 39 anys, aconseguint la tercera posició absoluta, primer podi d'un pilot espanyol en el Campionat del Món de Ral·lis.

A més d'Antonio Zanini-Carlos Beltrán (Porsche 911 2.0), han destacat altres equips de casa, com Víctor Sagi-Víctor Sagi Jr (Porsche 911 S 2.0), Carlos Miró-Ivan Matavacas (Porsche 924) i Giovanni Breda-Secundino Suárez (Lancia Fulvia 1600 HF), tots ells amb àmplia experiència en aquest difícil ral·li.
 

Més informació del ral·li, des del web del RACC


La plaça Major de Viladrau ha acollit un control de pas del ral·li. Foto: Josep M. Montaner