30
d'octubre
del
2015
Actualitzat
el
02
de novembre
a les
17:10h
Alumnes de primària de l'escola Santa Caterina de Vic, durant una sessió diària de foment de la lectura. Foto: ACN
L'Ajuntament de Vic i la Generalitat ha signat un conveni aquest dijous que estén a totes les escoles de primària de la ciutat una formació dels docents per millorar la comprensió lectora. Com a precedent, l'escola d'educació especial Estel de Vic va crear fa uns anys un sistema semblant al que s'ha aprovat i que, segons el seu director, Josep Font, s'ha demostrat que "els alumnes han fet un pas endavant". Amb la firma del conveni, el model s'assegura fins al 2017.
A partir d'una estratègia de cribratge general sobre la llengua catalana on han participat 2.000 nens i nenes, la prova permet saber als mestres si l'alumne es troba al nivell que li pertoca, "sense posar etiquetes", ha remarcat Font. Això ofereix informació sobre què li cal a cada escolar per millorar. L'alcaldessa de Vic, Anna Erra, ha explicat que els èxits de cada alumne s'han de fer evidents a mesura que avanci el curs, i això permetrà fer-ne una avaluació més acurada. La iniciativa compta actualment amb la implicació de totes les escoles de la ciutat, cinc de les quals s’han incorporat de nou aquest curs 2015-16.
La directora general d'Educació Infantil i Primària del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Carme Ortoll, ha detallat que hi ha escoles de diferents municipis de Catalunya, com Sant Cugat, Girona, del Penedès o de les comarques de Barcelona que ja s'han interessat pel projecte.