Aquesta informació es va publicar originalment el 30 d'agost de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Final de la Marxa dels Vigatans, l'any passat. Foto: Albert Alemany
La Marxa dels Vigatans del 10 de setembre presentarà aquest any moltes novetats. Els organitzadors, Òmnium Cultural i la Comissió 11 de setembre, les presentaran el proper dimarts, 1 de setembre, l'ermita de Sant Sebastià, però de moment ja n'han transcendit algunes. La més cridanera és que l'històric grup dels Comediants serà l'encarregat de la direcció artística de l'acte, que aquest any es trasllada de la plaça de la Catedral a la plaça Major de Vic.
Segons l'organització, els canvis "busquen noves maneres d’acostar els fets més representatius de la Guerra de Successió a la nostra comarca d’una manera atrevida i original" .
Una altra de les novetats d'aquest any és que hi haurà fins a 7 marxes de torxes, una per a cada de les antigues entrades de Vic. Caminaran des de cada entrada fins a coincidir a la plaça.
Acte de presentació
La presentació es farà dimarts a les 8 del vespre a l'ermita de Sant Sebastià i anirà acompanyat d’un primer acte simbòlic: l’escampada del foc a tots els pobles que participaran a la que serà la 13a Marxa dels Vigatans.
Homenatge a Ricard Torrents i Bertrana
Aquest any, la Marxa del dels Vigatans dedicarà l'homenatge a Ricard Torrents i Bertrana, assagista, traductor i crític literari. Serà el proper dijous, 3 de setembre, a les 8 del vespre al Temple Romà de Vic i comptarà amb la intervenció del propi homenatjat, a més de l’alcalde de Folgueroles, Carles Baronet, la regidora de cultura de l’ajuntament de Vic, Susagna Roura i el president d’Òmnium Cultural Osona, Alfred Verdaguer.
Osona.com estrena butlletí setmanal
Vols rebre els apunts imprescindibles de la setmana a Osona?
Subscriu-te aquí gratuïtament