La variant de Calldetenes es modifica per fer-la més accessible als vianants

Els carrils seran més estrets i s'ha canviat el disseny de les rotondes per obligar els vehicles a reduir la velocitat

Imatge del projecte modificat de la variant de Calldetenes
Imatge del projecte modificat de la variant de Calldetenes | Ajuntament de Calldetenes
Redacció Osona.com
11 de maig del 2015
Actualitzat el 12 de maig a les 8:52h

L’Ajuntament de Calldetenes i la Diputació de Barcelona es van reunir dijous 29 d’abril per exposar les modificacions del projecte de la variant N141d i resoldre els dubtes sorgits entre els veïns. 

Al projecte refet es dota la carretera d’un caràcter compatible amb el d’una “ronda urbana”, per fer-la més permeable i segura al pas de vianants. La circumval·lació serà més transparent i propera al terreny natural: la calçada no anirà tan enfonsada per evitar l’efecte barrera. A més, també s’ha reduït l’amplada dels carrils i s’han modificat els dissenys de les rotondes per obligar els vehicles a reduir la velocitat. Així mateix, s’han incorporat passos de vianants i enllumenat a totes les rotondes i itineraris de vianants de 2 metres d’amplada a tota la variant, diferenciats clarament de la calçada mitjançant una pavimentació diferent i separant-los de la zona de trànsit rodat. 

 

La carretera serà d’un carril per cada sentit de 3 metres d’ample (eren 3,5 m) i amb dos vorals d’1 metre d’ample (eren 0,5 m). Per tal de pacificar el trànsit, els ramals d’entrada a les rotondes tindran un sol carril i es reduirà el diàmetre de les rotondes 2 i 3, que serà de 42 metres (l’original era de 60 m). 

Encara que s’havia demanat, s’ha descartat la creació d’un pas subterrani, ja que per geometria del nou traçat i pel terreny existent no és viable. Un altre aspecte que inclou el projecte modificat són les millores en el paviment dels camins exteriors i el condicionament del ferm fins al límit del terme municipal. El clavegueram del carrer Barcelona, tant de pluvials com de residuals, ja s’ha adaptat a la geometria del nou calaix i de la nova via. 

 

Tot i els canvis esmentats es manté el termini de construcció de la variant, la qual es preveu acabar a finals d’octubre.
 

Més informació sobre la variant de Calldetenes