La nova Marca Vic mostra el perfil d'una «V» arrodonida i harmònica

El nou símbol de la ciutat es dóna a conèixer en una gala que omple l’Atlàntida de gom a gom

Redacció Osona.com
24 de març del 2015
Actualitzat el 25 de març a la 13:29h
La marca de ciutat de Vic
La marca de ciutat de Vic | Ajuntament de Vic

La nova Marca Vic es va donar a conèixer aquest dilluns, 23 de març, en un acte al teatre de l’Atlàntida, que es va omplir de gom a gom. La marca mostra una “V” arrodonida i harmònica acompanyada de l’eslògan “Vic, ciutat a la mesura humana”. La gala va ser presentada per la periodista de TV3 Núria Bacardit i amenitzada per l’humorista Peyu, el Mag Pota i la Jazz Band de l’Escola de Música de Vic.

La nova marca ha comptat amb un procés participatiu de més de 20 mesos en el que hi han col·laborat prop d’un miler de veïns, ha estat conduït i realitzat per professionals de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i i ha rebut el suport del consistori vigatà, en una declaració institucional aprovada pel ple municipal del mes de març (només se’n va desmarcar la CUP). L’objectiu d’aquest treball conjunt ha estat arribar a un espai de consens i participatiu entre els agents, entitats i persones de la ciutat. Tot per definir i orientar la ciutat cap a una marca unitària de projecció a l’exterior i d’identificació de Vic. A partir d’ara, doncs, s’inicia un altre procés amb l’objectiu de que la nova marca de Vic arreli al territori i els ciutadans se la facin seva.

 

La presentació va omplir l'Atlàntida de gom a gom. Foto: Albert Alemany

La imatge de la "V" té formes arrodonides, sòlides i harmòniques i també s'ha aprofitat per identificar-la amb adjectius que caracteritzen Vic com la convivència, el civisme, el benestar, la igualtat, el patrimoni i l'oportunitat lligada a l'empresa. Cadascun d'aquests camps tindrà com a imatge gràfica la "V" genèrica, però adaptada a cada àrea diferenciada de la resta amb colors i línies singulars.

A tots aquests valors s’hi incorporen els conceptes claus de "mesura" i "humana", amb el lema que acompanya la “V” (Vic, ciutat a la mesura humana). Es recupera així una afirmació que ja havia existit a la ciutat, idea del llavors alcalde Ramon Montanyà. Ara, però, es vol reforçar guanyant consistència i sobretot mantenint coherència i autenticitat, tal i com havien anat demanant alguns dels gairebé 1.000 participants al procés.

En el transcurs de la gala es va fer un repàs de totes les accions que s’han portat a terme al llarg d’aquests 20 mesos de treball i que va néixer el 22 de juliol de 2013 amb la signatura d’un conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Vic i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). A partir d’enquestes ciutadanes, grups de treball sectorials i altres accions participatives s’ha recollit una informació acurada de la percepció de la ciutat, buscant aquells aspectes diferenciadors i rellevants.

 

La marca de ciutat de Vic, en les diferents versions

El torn del territori

El professor i membre de l’equip de professionals de la universitat que ha liderat aquest projecte, Jordi de San Eugenio, va posar accent en com s’ha executat aquest procés creatiu: “Ha estat un treball de baix a dalt i s’ha passat d’un sistema oligàrquic a democràtic”. San Eugenio, però, va remarcar que “ara cal que la gent del territori se la cregui i se la faci seva”.

D’altra banda, el director creatiu d’Eumo, Disseny i Comunicació, Jordi Cano va ser l’encarregat de desvetllar la incògnita que havia despertat tanta expectació i va presentar el procés de disseny de la nova marca de ciutat, on pren especial rellevància la paraula “harmonia” i on es recupera el concepte “mesura humana” que ja havia aparegut amb anterioritat.

En el torn dels parlaments institucionals, el rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, va expressar l’orgull de la universitat en participar a la creació de la nova marca de Vic. Per la seva banda, l’alcaldessa en funcions, Anna Erra, va afirmar: “Volem que la Marca Vic ens singularitzi i ens projecti com a territori”. Erra també va voler aplaudir els regidors del consistori per haver estat capaços de trobar el consens en aquest tema important de ciutat.
 

Aneu al web de la Marca Vic

 

La presentació de la gala va anar a càrrec de Núria Bacardit i en Peyu. Foto: Albert Alemany

Arxivat a