Catalunya exporta el 64% de la carn de porc que produeix

Per primer cop s’assoleix la xifra de 19 milions d’animals sacrificats, segons informa la FECIC

Redacció Osona.com
17 de març del 2015
Actualitzat a les 9:24h
La Federació Catalana d’Indústries de la Carn (FECIC) ha elaborat un informe amb les dades de producció i exportació de carn i productes elaborats catalans de l’any 2014, que tornen a donar uns resultats positius, reafirmant, un any més, el paper estratègic que juga la indústria càrnia dintre l’economia de Catalunya.

En el seu conjunt, la producció de carn a Catalunya ha augmentat l’any 2014 un 3,5%, superant per primer cop els dos milions de tones (en concret 2.062.866), tenint en compte totes les espècies (porcina, vacuna, ovina, equina, caprina, aviram i conills).

L’espècie porcina suposa el 75% del total produït a Catalunya, sent la més rellevant del sector carni català, amb un total de 19 milions d’animals sacrificats, xifra que s’assoleix per primer cop i que representa un augment del 2,5%  en relació al 2013. Si ho traspassem a tones, se n’han comercialitzat 44.179, la qual cosa significa un creixement del 2,9% respecte a l’exercici anterior.

Pel que fa al comerç exterior, el 2014 ha tornat a registrar un creixement positiu tant en volum com en valor, amb més d’1 milió de tones de carn exportada, xifra que suposa un 10,84% més que el 2013, amb unes vendes a l’exterior superiors a 2.400 milions d’euros. L’any passat, les exportacions de carn catalanes van representar el 61% de les tones exportades de carn espanyola.

Respecte a les dades de la carn de porcí, s’ha exportat el 64% del que s’ha produït, amb prop d’1 milió de tones, incloent carn de porcí, despulles, greixos i productes elaborats. “Aquestes dades demostren la importància de la internacionalització de la indústria càrnia com a sortida a l’estancament del consum intern que pateix el país i al veto rus als productes de porcí espanyols i catalans, i recull els fruits de la feina feta des de FECIC per impulsar competitivament a les seves empreses als mercats exteriors, per mitjà del seu Pla Estratègic Sectorial 2010-2020”, diuen des de la patronal catalana.