Foment del Treball reconeix la tasca de Girbau per reduir l'impacte ambiental

L’empresa vigatana rep el premi Carles Ferrer Salat

Redacció Osona.com
16 de desembre del 2014
Actualitzat el 18 de desembre a les 10:41h

Foto de família dels guanyadors amb Artur Mas i el rei Felip VI. A l'esquerra de tot, Pere Girbau. Foto: CEDO


L’empresa vigatana Girbau, fabricant de maquinària de bugaderia industrial, va rebre la setmana passada el premi Carles Ferrer Salat, que atorga anualment Foment del Treball, en la categoria de Medi Ambient. El jurat va distingir Girbau per “la contínua implementació de millores tecnològiques en el disseny de màquines per a reduir l’impacte ambiental”.

El lliurament dels guardons es va fer a la seu de Foment del Treball a Barcelona, amb la presència del president de la Generalitat, Artur Mas, i el rei Felip VI, entre d’altres autoritats i representants del món empresarial. Els premis Carles Ferrer Salat volen agrair “l’esforç i la determinació d’empresaris lliberals, oberts i defensors del coneixement i el diàleg”, segons Foment del Treball.

El guardó reconeix l’aposta de Girbau per l’ecodisseny, que ha permès reduir el consum d’aigua i energia en totes les màquines que fabrica en un sector, el de la bugaderia industrial, en què l’eficiència energètica és clau per a la rendibilitat dels negocis. La inversió del 3,5% de la seva facturació anual en innovació i investigació, treballant al costat d’universitats com la UPC, ha permès a Girbau en els últims 15 anys reduir fins al 23% el temps dels processos de la seva maquinària i el consum d’aigua en un 59%. El grup català ofereix solucions de bugaderia basades en l’eficiència i la sostenibilitat, amb l’estalvi de consum de recursos energètics i naturals com un dels principals valors que el diferencien al mercat.

El director general de Girbau, Pere Girbau Pous, que va recollir el premi, va destacar que “és un reconeixement a l’equip humà de l’empresa, que sempre ha treballat orientat a la millora de l’eficiència i la sostenibilitat, així com en l’aportació de valor als clients mitjançant l’estalvi i la rendibilitat que comporten aquests dos eixos”.
Arxivat a