La integració tarifària permetrà reduir el cost dels viatges fins a un 44%

El conjunt d'Osona passarà a formar part de la sisena corona del sistema de transport metropolità | La mesura, que s'estrenarà l'1 de gener de 2015, inclourà trens, autobusos i metros

Santi Vila presentant l'ampliació del sistema tarifari integrat
Santi Vila presentant l'ampliació del sistema tarifari integrat | @pratvoltrega
Redacció Osona.com
04 de desembre del 2014
Actualitzat el 05 de desembre a les 23:51h

Santi Vila presentant l'ampliació del sistema tarifari integrat. Foto: @pratvoltrega


Osona en el seu conjunt passarà a formar part del sistema tarifari integrat de Barcelona a partir del proper 1 de gener. Actualment, a la comarca ja formen part d’aquest model vuit municipis del sud (Balenyà, Centelles, Malla, Sant Martí de Centelles, Seva, Taradell, Tona i Vic), que representen el 46,4% de la població osonenca. A partir de l’any que ve, es començaran a integrar els 43 municipis restants, fet que suposarà que el sistema arribi a 83.180 persones més. L’ampliació de l’àmbit integrat a tot Osona es farà estenent l’actual corona 6: s’ampliarà l’actual sector 6F i es crearà el sector 6H.

Ho ha anunciat aquest matí el conseller de Territori i Sostenibilitat i president de l’Autoritat del Transport Metropolità, Santi Vila, en una mesura que suposarà reduir el cost dels viatges entre un 22 i un 44%. En aquest sentit, la integració inclou Rodalies (creix la xarxa ferroviària integrada en quatre estacions: Manlleu, Torelló, Borgonyà i Sant Quirze de Besora), les companyies d’autobusos que operen a la comarca (25 Osona Bus, Transports Castellà, Empresa Sagalés, Autocars Prat, Autocars Rovira i Jordi Comasòlivas, en aquest tres últims la integració serà efectiva per la primavera, temps necessari per adquirir els equipaments tecnològics necessaris) i els transports urbans de l'àrea de Barcelona (metro i autobús). Es tracta d'una de les reivindicacions històriques dels usuaris.

Pel que fa als títols de transport, serà vàlida tota la gamma de títols integrats de l’ATM incloent la possibilitat d’utilització de combinar modes de transport per realitzar un desplaçament amb un únic títol i amb la despenalització econòmica dels transbordaments. Així, un usuari que surti de pobles com Sant Pere de Torelló o Sant Julià de Vilatorta podrà fer servir el bus fins a Torelló o Vic, allà agafar un altre bus o el tren per desplaçar-se a Barcelona i, un cop a la ciutat comtal, utilitzar el metro o l’autobús urbà, tot amb la mateixa targeta.

Segons el Departament de Territori i Sostebinibilitat, la mesura suposarà una gran reducció de les tarifes globals. A mode d’exemple, per a l’usuari que viatgi de Torelló a Barcelona amb 25 Osona Bus, i a continuació utilitzi el transport públic a la primera corona, suposarà un estalvi del 43,9%. Un altre cas: l’usuari que es desplaci de Manlleu a Barcelona amb Rodalies de Catalunya (Renfe) i a continuació utilitzi el transport públic a la primera corona s’estalviarà un 29,7%.